Maraton i filmtittande

Nu i helgen har min älskade Näbbis varit sjuk som tusan. Jag lyckades gå till jobbet i tisdags (var ledig i måndags och då var även Näbb hemma) men är nu också helt sjuk. Typiskt.
Men en helg utan utgång (jag var på afterwork på fredagen som sagt) öppnade helt andra förutsättningar. Nyttigt blev det INTE utan snarare helt äckligt onyttigt. Men gott =) Och när någon är sjuk så får man unna sig!
Förutom allt ätande så har vi också sett mycket film!

Den första filmen i det här maratonet (speciellt för att vara mig, jag orkar nästan aldrig kolla på film, speciellt inte på bio) blev Transformers på Bergakungen i torsdags. Förutom highschool-dravlet i början och den ice age-aktiga "skoj"-roboten så var det en superfilm,  som absolut bör ses på bio! Väldigt häftigt att se Optimus Prime och Megatron fightas på en stor stor duk med massa ljud överallt. Näbben säger att jag typ såg helt frälst ut hela filmen. =)

På lördagen var jag jättetrött och ville inte se något som jag verkligen ville se då jag i stort sett visste att jag skulle somna, och därför blev det Spiderman 3. Förutom att både ettan och tvåan var halvkassa så blir Peter Parker i den här filmen helt emo och börjar ha kajal runt ögonen och snelugg i ögonen, och så blir han lite taskig och dansar läskigt på stan. Jag somnade efter typ en halvtimma, och fick se emo-scenerna i efterhand, för man måste ju. Ingen direkt höjdarfilm iaf. Kan man lätt skippa att se överhuvudtaget.

Sedan blev det väldigt mycket Harry Potter då vi har biljetter till att se den femte Harry Potter-filmen på bio på lördag! Vi hade båda bara sett ettan och tvåan så trean och fyran förtärdes snabbt på söndag och måndagen. Väldigt bra filmer också, om man har fastnat i Potter-träsket (jag gillade ju inte första boken och försökte mig inte ens på fler, sen ogillade jag första filmen ända tills jag såg den för tredje gången då jag gillade den massa... lite som brysselkål eller något, man måste vänja sig) men jag tycker faktiskt det har blivit mindre slut på filmerna desto längre det gått. Kanske är det för att hela Potter-grejen närmar sig sitt stora slut, men jag vill fortfarande ha ett ordentligt slut på varje. Film nummer fyra blev jag faktiskt förvånad när den slutade för jag trodde inte alls det var slutet. Men men... Ska bli spännande på lördag =)

Eftersom vi både fortfarande är sjuka så kanske maratonen inte är över än. Vi har tittat på massa Greys anatomy-avsnitt också, och fler lär det bli, men det kan också hända att det blir lite Last king of scotland, eller kanske morden i midsomer.

Kommentarer
Postat av: Näbbiz

Det är gött med film =)

2007-07-17 @ 08:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback