VI, NI, FI

Idag går andra delen av dokumentären om Feministiskt initiativ. Jag såg första delen förra veckan och jag tycker den är mycket intressant. Jag tycker feministiskt initiativ som grej är väldigt bra, ett renodlat feministiskt parti, men sen hade jag ingen som helst vilja att rösta på dem då jag tycker att det är ett parti med rätt så världsfrånvända kvinnor. Precis som så många andra problem också är bundna till klass så är kvinnofrågan det i allra högsta grad och jag tycker personligen att det känns som något viktigare att som huvudsak fokusera på än till exempel om månggifte ska tillåtas. (då de var för månggifte, fast för homosexuellas skull (inte för att jag förstår meningen ändå) så tyckte jag det bara var löjligt!)

fi


Oavsett vad man tycker om FI så är det en intressant dokumentär om hur ett parti startas upp, problem och konflikter som uppstår i en sådan process osv.

Andra delen av dokumentären Filmen om FI går på SVT1 idag klockan 20.00. Inte att missas!

Kommentarer
Postat av: Anonym

förlåt, den gick tydligen på SVT2, förlåt om det förvirrat någon :P

2007-01-28 @ 21:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback