Rotsakspytt-i-panna med quorn och ugnsbakade rödbetor

Det var riktigt gott med rotsakspytt-i-pannan jag gjorde igår. Eftersom jag är under matfascisten Gillian McKeiths styre så är det inte så himla mycket som är speciellt gott, men detta var verkligen det! =) nästan det godaste i det hela var den supergoda quornen som verkligen tjänade på att marineras över natten. Det smakar ju inte direkt jättemycket annars.


Rotsakspytt-i-panna med quorn och ugnsbakade rödbetor (2 stora portioner)
Potatis (jag hade en stor bakpotatis kvar hemma så jag tog hela den)
1 palsternacka
½ kålrot
1 stor vanlig morot
1 stor lila morot
2 marinerade quornfiléer

4 små gourmetrödbetor till ugnsbakning


pyttipanna

jag tärnade allt i ungefär lika bitar och la i en ugnsfast form med lite olivolja. Hade på några stänk peppar och lite av mitt McKeith-godkända buljongpulver så det skulle bli liite salt iaf. Alla normala människor kan ju bara använda salt =)
35 minuter i ugnen för alltihopa på 200-225 grader, så var allt klart och gott!
Superenkelt, supernyttigt och supergott!

(ett plus kan ju också vara att man kan frysa in den och steka upp den som vanlig pytt-i-panna när som helst, mycket billigare och bättre än om man köper såndär färdig i affären)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback