Oro the sequal

Ja ni som håller tummarna med mig kanske vill ha en uppdatering. Igår fick jag råd av barnmedicin som var toppenbra, de lugnade mig samtidigt som de faktiskt gav handfasta råd och tips. Jag gav ju panodil igår och Elsas feber gav inte vika det minsta, samma sak när jag gav passande dos ipren. Kvinnan på barnmedicin berättade för mig att det inte är från femton kilo (som det står i förpackningarna) utan från elva kilo som man måste höja doserna av ipren och alvedon för att få effekt på hög feber. Det funkade, vi fick vårt lilla glada troll tillbaks även om hon lyckades somna stående (bild får komma senare idag om jag får tid) och hon verkade må mycket bättre. Nu inatt har Sebbe haft koll på henne och hon har gråtit och vaknat och tydligen spytt en hel del! Jag ser på nätet att det är ett influensatecken (inte bara gris) och det känns ju sådär. Nu ska jag ta upp henne och se hur hon mår idag. Förhoppningsvis är febern lägre och hon på bättringsvägen.

Kommentarer
Postat av: Hampus

Gött att ni gör prioriteringar som att foto det stackars barnet =)



Sedan heter det sequel...

2009-09-05 @ 11:26:10
Postat av: Lina

för det första så avstod jag från att fotografera henne då hon somnat ståendes med huvudet på bordet, men tog ett foto när hon stod dubbelvikt med överkroppen i soffan och sov. För det andra hann jag inte med att kolla upp hur man stavade sequel (anade att jag inte stavade rätt) eftersom jag prioriterar mitt barn :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback