buhäää

Nu har jag grinat sen halv elva eller något. Dirty Dancing på svt1. Och det är inte bara för att den underbart fantastiskt fine Patrick Swayze gått bort utan för att jag alltid gråter till Dirty Dancing. Den är verkligen en av mina favoritfilmer. Jag är ju galen i åttiotalsmusik och inte är sextiotalsmusik är inte så mycket sämre den heller och med mitt smöriga sinne så är det en perfekt film. Perfekt. Och Sebastian verkar inte direkt lida heller. Åh vad den är fin. Och vad Johnny Castle är fin. Och vad Baby Houseman är fin.

Åh suck. Sebastian har redan somnat i soffan och lär ju somna om lätt, jag lär ligga och tänka på danskurser och kärlek. Och på Patrick Swayzes fru, för han verkar ha varit lika fin i verkligheten som i filmerna och i år hade de varit gifta i 34 år. Det är en evighet och hon har en evighet kvar utan honom. Patrick Swayze var för övrigt lika gammal som min pappa är, det är inte speciellt gammalt. Åh suck. Nu ska jag försöka sova. Tvättdag imorgon. (ja du, jonna, du vet ju att jag tvättar mycket, så det är viktigt med tvättdag!)


Kommentarer
Postat av: Karin

Haha, jag trodde att du mest var rädd för att jag viftade så mycket med armarna och pratade hela tiden ;-) Du får recensera boken när du läst den! Det var först idag som jag insåg att folk skulle läsa den också - innan tänkte jag mest att de skulle köpa den och ställa den på något bra ställe.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback