Lycka är...

att väcka mitt underbara barn. Hon verkar tro att sova är något man bör skämmas över och är definitivt en sån där som kommer svara "nääädå jag har varit uppe läääänge" som vuxen även om hon blir väckt av telefonen klockan fyra på natten. Om man lyckas få väcka Elsa så reagerar hon nämligen såhär: reser sig upp väldigt fort och extremt skakigt och innan hon hunnit fokusera blicken ens det minsta så pekar hon åt ett helt godtyckligt håll och säger "där!" som om man skrikit "Elsa! Varför i hela fridens namn sover du och var är ditt duplo!??!" eller något. Det är ett så underbart jättekonstigt beteende. :) Nu ska vi kramas!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Låter väldigt gulligt. Ge henne en extra kram från gamlamormor också! Kram till dig med!

2009-10-22 @ 16:33:11
Postat av: Sebbe

Söt som få! Kram från mig med!

2009-10-22 @ 16:39:29
Postat av: Stina

Kul att hon verkar fokuserad som nyvaken... Det är långt ifrån vad min man brukar hävda att jag är... Han säger att min kropp vaknar långt innan min hjärna...



"ÖH, va!, va, va!" brukar tydligen vara min standard fras

2009-10-22 @ 18:49:15
Postat av: jonna

precis så gör hrönn när jag kommer hem från jobbet, särskilt om jag öppnar ytterdörren försiktigt och inte gör något väsen av mig när jag kliver in, så att jag helt plötsligt bara står där i hallen när hon kommer förbi.

Postat av: Icka

Känner igen det där.

Gus kan vakna mitt i natten och säga DÄÄÄÄÄÄ och blir skitförbannad om man inte fattar.



Pussa Elsa från oss.

2009-10-22 @ 20:47:28
URL: http://blog.olicka.se
Postat av: Ketchupmamman

Haha, skönt med en unge med koll ;-)

2009-11-01 @ 22:46:38
URL: http://blogg.alltombarn.se/ketchupmamma/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback