Anders Jacobsson läser min blogg,

Utan att jag minns att jag någonsin kommenterat på Anders Jacobssons blogg (även om jag läser den med ett eller två ögonbryn lite sådär höjt, antingen i glädje, förvåning eller skräck) så har han kommenterat i min. Förstår ni vad det betyder? Mannen som skrivit om Sune och om Bert har av någon outgrundlig anledning läst min blogg. Jag har ju den bloggen som förmodligen är SÄMST i hela bloggosfären (vidrigt ord), och om ni inte tror mig så kan jag mycket enkelt förklara varför:
1. Leffeblogg, har jag dock inte så mkt emot men det räknas ju inte som finkultur direkt.
2. Väldigt lite bildpostningar, det beror ju på lathet från min sida men tristar ju ner bloggen avsevärt.
3. Otroligt dåligt med uppdateringar, man kan bli tvungen att läsa om Patrick Swayze i över en månad om man "följer" min blogg.
4. Extremt (och då menar jag extremt) många paranteser överallt. Det värsta är att jag rätt ofta skriver med så många paranteser då jag skriver SoL-dokumentation i jobbet också.... proffsigt :D
5. Jag länkar aldrig i stort sett, gör mig liksom inte större än vad jag är genom att nätverka inom bloggvärlden.

Och just därför så är det helt fantastiskt att Anders Jacobsson faktiskt ORKADE skriva att Ragnar är jätteäckligt på min blogg. Fantastiskt.

Det andra mest fantastiska idag (eller ja, igår då) är
Ketchupmammans blogginlägg. Ketchupmamman är ju en stor idol hos mig och jag har nyss läst klart hela hennes fina bok (årets julklapp sägs det) och inte fan blev det sämre när hon först skriver ett hjärtevärmande inlägg och sen slappar en kommentator i ansiktet något alldeles förskräckligt med en underbar kommentar.

  1. Ewa skriver:
    Oktober 18th, 2009 kl. 13:39

    Hade jag sett min son i klänning hade jag blivit djupt oroad och haft ett allvarligt och långt samtal med honom.
    Karin svarar: Då hoppas jag att han tar på sig en klänning snart. Jag tycker att man ska allvarliga och långa samtal med sina barn…;-)


I love you Ketchupmamman. Det är därför jag blir så nervös och konstig kring dig, det är inte du det är jag! :D


För övrigt blev jag livrädd häromdagen, så jag liksom tänkte i hyperfart och hjärtat bara slog, när en alldeles sprillans ny kollega utbrast att han läst min blogg dagen innan. V-v-v-vad? Hemskgalenförföljargalningvadskajaggöranudå? hann jag tänka innan jag fattade att han sett länken genom facebook. Nu tänker jag mest bara "inteskrivanågotdumtomjobbetnubara,nejnejnej,alltärsåfintochbra,jajaja!" och så skriver jag inget alls istället :D (förutom idag då då jag bevisligen skriver en jädrans massa). Men det är alltid bra med nya läsare i statistiken, nu kommer jag säkert upp i 21 unika eller något. Gött. Undra när de börjar skicka spons? Bergis vid 30 eller så. Max 40.

På tal om nya jobbet så ska jag säga att jag trivs. Inte sådär sjukligt som jag trivdes på mitt förra jobb (där jag gick in och tog extrapass om jag var ledig mer än två dagar) men samtidigt mer på ett annat sätt. Kollegorna verkar än så länge bra och det är ingen jag vantris med (jag inser att INGEN tror på detta med tanke på förra stycket, men ändå). Det enda jag kan känna att jag saknar är lite struktur och kanske även lite... makt. Vi var nog mer fria att arbeta MED våra klienter utan att så många skulle involveras där jag arbetade innan. Jaja. Nog om jobbet, det är bra i alla fall och jag får betalt för att bland annat organisera och ha mig, nästan så jag skrattar hela vägen till banken om det inte var för allt studielån och sådär.

För övrigt (på tal om banken) så har jag varit på IKEA tre gånger på en och en halv vecka. Gissa om vi kastat kartonger i återvinningen. Vi är ett gäng bokhyllor, förvaringsmöbler och krimskrams rikare. Alla ni som varit hemma hos oss kan ju förströ er lite med att försöka komma på vart fan vi fått plats med allt det. Jag ska spela något meningslöst facebookspel och sen sova. Imorgon är det måndag, min favoritdag i arbetsveckan. Ha'de!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Oh vad glad jag blev när du äntligen skriver igen. Är ju inte van vid så långa intervaller. Förstår ju att du har annat för dig på kvällarna nu när du arbetar hela dagarna. skönt att du trivs! Sköt om varandra! vi ses ju snart. Kram till dess!

2009-10-18 @ 23:28:33
Postat av: Icka

Finlament!

Trodde du trillat av jorden där ett tag....



Coolt med en kändis i min kompis blogg!

Jag har ju också en Leffeblog så jag har ju inte heller så många besökare men så fint främmat har jag väl aaaaaldrig haft!



Skönt att höra att du trivs på jobbet, stumpan.



Tycker vi borde styra upp en träff snart. Alla tre familjerna.

Puss!

Postat av: Stina

Oj, vad mycket som plötsligt hänt... Kändisarna frodas uppenbarligen här (såg kommentaren på ditt förra inlägg också

2009-10-19 @ 13:36:48
Postat av: Stina

Oj, vad mycket som plötsligt hänt... Kändisarna frodas uppenbarligen här (såg kommentaren på ditt förra inlägg också)

2009-10-19 @ 13:56:03
Postat av: jonna

vad är en leffeblogg?

2009-10-19 @ 17:21:54
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback