Vilsen

Jag känner mig lite vilsen nuförtiden, inte riktigt som mig själv. Känns som om man kan tappa bort sig själv i hela karusellen med heltidsjobb, småbarn, dagisgrejer och allt vad det är. Hur ofta hinner man stanna upp och reflektera över vad man egentligen håller på med? Vad som egentligen händer? Det är väl det som händer när folk säger att man kommer "växa upp", att man försvinner in i ekorrhjulet och får följa kalendern mer än hjärtat och hjärnan. Jävligt trist faktiskt. (och nej, jag kommer inte "växa upp" och börja äta kött och sånt där igen, ge upp nu, jag skulle förmodligen bli skitsjuk!)

Den senaste tiden har jag försvunnit ur både djurens rätts och miljöpartiets medlemsregister helt enkelt för att jag inte HUNNIT (jaja, orkat då'rå) förnya mina medlemskap. Och sen ska man tänka över sånt där med fack och a-kassa och hela baletten. Jag är ju väldigt seg när det gäller att tänka igenom sånt, men ÄNDÅ. Sen vill jag ju kunna vara en allmänt engagerad människa och det lyckas jag väl med såtillvida att jag sitter i föräldrarådet på Elsas förskola och propsar för bättre mat i förskolan och annat viktigt, men i övrigt då? Omtanke om världen då? Man hinner ju inte med. Och det är så lätt att svepas med i allt annat som är viktigt, allt konsumerande och ha:ende och sånt där. Det känns jävligt ointressant egentligen men det är jävligt mycket mer bekvämt att fylla tankarna med sånt än med viktig skit. Bara för man jobbar med socialt arbete kanske man inte kan släppa all annan social omsorg om världen... Jaja. På tal om det ska jag återgå till mitt arbete. Och tro nu inte att jag sitter och bloggar på tid betald av skattebetalarna, jag har minsann lunchrast precis nu (och noll matlust, fortfarande).


Förresten så är jag lite i sorg för en av mina absoluta favoritbloggar (dignelius.blogg.se) har avslutats, visserligen för att ge plats åt bloggen
Amningshysteri men ändå (jag är ju ingen amningshysterika, får jag läsa ändå?). Men läs amningshysteri för även om Jonna kanske leffebloggar (enligt sig själv) så är jag alltid glad när hon skrivit något nytt. Något ska hon väl ha för sina journalistikstudier!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Självklart får du läsa ändå! Det är egentligen inte mer amningshysteri där än på gamla bloggen. Jag är ju bara ute efter att provocera :)

Postat av: Lina

då skulle du döpt den till fylle-amning och skrivit massa om de där fjuttiga glasen vin du dricker i månaden :) och länkat till bloggen i ett inlägg på familjeliv! du hade blivit rik bloggerska på en halv minut!

2009-11-21 @ 21:21:58
URL: http://linita.blogg.se/
Postat av: Jonna

Tack för tipset! Kanske startar jag upp en blogg till. "Provocera" är kanske fel ord egentligen, snarare "ta tillbaka" är det väl jag var ute efter. Det krävs ju tyvärr inte så mycket för att man ska anses vara en amningshysterika eller tillhöra någon form av amningsmaffia. För att nämna ett exempel så läste jag en artikel om hur halten oxytocin i bröstmjölk varierar under dygnet och där togs det bland annat upp att om man hade ett barn som hade svårt att komma till ro på dagen kunde man testa att ge urpumpad "nattmjölk" på flaska inför middagsvilan, inte så jättekontroversiellt tycker jag men hjälp vilka kommentarer den artikeln fick. Folk gick totalt i taket och avfärdade texten som rent nonsens, eftersom deras barn fötts upp på ersättning och ändå sovit jättebra på dagen, som om det hade någon som helst relevans. Det blev lite familjelivsstämning faktiskt.

2009-11-22 @ 12:59:08
URL: http://amningshysteri.blogspot.com
Postat av: Jonna

Eftersom du inte verkar ha nog att stå i får du en utmaning av mig också: http://amningshysteri.blogspot.com/2009/11/at-upp-maten.html

2009-11-22 @ 21:33:42
URL: http://amningshysteri.blogspot.com
Postat av: Icka

Leffebloggar RULES!



Saknar er tjejer!



Det är såklart kul att läsa bloggar men det skulle vara ännu roligare att träffas.



2009-11-24 @ 21:14:51
URL: http://blog.olicka.se
Postat av: Nathalie

Hej! Jag har själv funderat på att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-13 @ 03:47:15
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback