The slow jobhunt? (och lite mer barnklädestips)

Ja då var dagen över, jag är fortfarande darrig av allt koffein. Jag är verkligen inte van vid så stora mängder koffein (jag dricker ju inte ens kaffe) och jag tycker man krashar rejält efter ett tag men jag tycker det funkar i stunden. Jag gör inte längre så att jag dricker redbull eller liknande ett tag innan jag sätter igång utan jag dricker det en halvtimma innan eller samtidigt som jag ska göra något sådär viktigt (ja nu drack jag ju det pga sömnbrist) så håller ibland piggheten i sig hela vägen. Dock är det obehagligt såhär i efterhand men ibland får man ta det.

Jobbsöket gick ju dock sådär. Det fanns bara fem jobb ute som passade mig, men det spelade inte så stor roll för på nästan tre timmar hann jag ändå bara söka två.. Dock gjorde jag det riktigt ordentligt samt att merparten av tiden gick åt till att registrera mig på arbetsförmedlingens hemsida vilket fasiken inte är lätt. Så nu är jag inskriven och ska bara gå dit inom fjorton dagar och skriva in mig på riktigt så räknas jag som arbetssökande på riktigt. Skönt. Ett av de jobben jag sökte idag hoppas jag riktigt mycket på. Det är tillträde i september så jag ska ringa i slutet på veckan och höra mig för om de har några semestervikarieplatser eller liknande. Sen ska jag även ringa andra stadsdelar, speciellt de överbelastade, och höra mig för.

Och nu till mitt barnklädestips, fortfarande om storlekar: tänk på att treåringskläder oftast räknar med att man tagit bort blöjan, så de är så smala så de ofta passar nu också. Jämför med ett/två-årskläder på bredden och så. Längden förändras ju dock. Köp kläder med muddar!

Imorgon ska jag för övrigt köpa vanish. Jag har hört att det kanske inte är så superbra men fräschar upp kläderna en del och tar bort vissa fläckar och jag är så jääävla trött på att ha Elsas vita tröjor i blöt i flera timmar, att skrubba dem om och om igen med min fläckborttagande olivtvål och sen tvätta dem i 60 grader och ÄNDÅ inte få bort de jävla tomatfläckarna! Så nu måste jag testa vanish. Återkommer med hur det funkar.

Nu är den stora frågan, ska jag försöka söka ett jobb till eller ska jag spela WoW? Det blir kanske ett jobb... om jag kan fokusera.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen till Dom Glömda Barnen

Barnen´s rätt i samhället



Omhändertagen på mycket tveksamma grunder



Vi är en nystartad förening DOM GLÖMDA BARNEN som vänder sig till de föräldrar som fått sina barn omhändertagna på mycket tveksamma grunder och många gånger utan att få någon rimlig



Vi i föreningen anser att varje barn har rätt till sina föräldrar och sitt nätverk – att föräldrarna i första hand ska få allt stöd och all hjälp så att alla möjligheter först är uttömda innan en placering sker.

Vi anser också att barnen ska placeras på besöksavstånd, så att inte det ska bli ett hinder och orsaka att kontakten bryts med föräldrar eller syskon. Vi vet hur viktig den kontakten är.



Målgrupper

Barn & Ungdomar

Som bor/eller har bott på HVB-hem eller i Familjehem

Föräldrar

Som har/eller har haft ert/era barn på HVB-hem eller Familjehem

Mormor.Farmor.Farfar.Morfar

Som har fått sitt Barnbarn omhändertaget gemon LVU.

Du själva hade kunnat ta hand om ditt barnbarn men inte fått det.

Askungarna

Jag blev inte omhändertagen fick bo hemma med mina biologiska föräldrar men hade det inte bra där

Lagar

Vi håller på att jobba fram lagförslag till Regeringen då Socialtjänsten gör många fel med Omhändertandet av barnen



www.domglomdabarnen.dinstudio.se

2009-05-08 @ 19:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback