Jobbiejobbie

Idag har jag redan sökt två jobb. Och ikväll ska jag stanna hemma från träningen för att söka fler. Det är dock lite dumt eftersom jag tror att jag inte kommer få något jobb förrän jag går ner i vikt. Jag har iaf inga passande jobbkläder förrän jag går ner i vikt, men vi får väl se. Måste köpa nytt träningskort också, så det tar ju lite emot, såhär inför sommaren. Ikväll ska jag dock söka minst två jobb (jag har en rigorös jobbsöksplanering upptejpad på bokhyllan). Idag sökte jag en tillsvidaretjänst som även om den ligger lite långt bort skulle funka skitbra för mig och en lite läskigare tjänst som socialsekreterare som ligger äääännu längre bort men som bara var ett sommarvikariat på en månad. Tjänster på en månad kanske inte så många söker? Vi får hoppas det, för i en månads tid kan jag fan pendla till klimpfjäll om det ger mig heltidslön samt erfarenhet av arbete som socialsekreterare. Och om jag får jobba heltid med rätt okej lön den månaden kommer jag antingen innan eller efter kunna ta en eller två veckors semester och då kommer vi kunna åka bort, till småland eller så. Hade varit underbart.

Vi får helt enkelt se, och hålla tummarna.

Förresten sökte jag ett sommarvikariat alldeles här i närheten också häromdagen, som man kan få förlängt. Inget ÄKTA socionomjobb men ändå ett slags socionomjobb och det ökar ju min chans att få det om erfarna socionomer inte vill ha det och jag mest tävlar mot socialpedagoger (som jag för övrigt OCKSÅ är) samt KY-utbildade. Det hoppas jag såklart också att jag får. Jag vill ju ha ett jobb helt enkelt :D

Kommentarer
Postat av: A

Håller tummarna för att det går vägen med jobben! ; )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback