Busybee

Idag har vi varit så himla produktiva! Det har varit massa småsaker och mindre små saker som vi velat fixa såhär helgen innan kalaset och det allra mesta fick vi fixat idag. Det var ju allt från fönstertvätt till att flytta ner massa skit i källaren (typ gåstolen. Varför har den stått aslänge i vårt sovrum? Ett mysterie.) och slänga ut massa bråte och gamla kartonger och skit. Det mesta märks nog inte på ytan då mycket var rensa ut dolda förvaringutrymmen men det märks i själen. Det är så underbart att rensa!

För att kunna vara såhär produktiva så har vi idag fått hjälp av min fina mamma som lekt med Elsa under tiden. Annars finns det ju inte en chans till sådan total effektivitet :) De hade för övrigt jättekul och Elsa lärde sig skrämma mamma. Hon stod och stirrade henne i ögonen och psykade henne och plötsligt ropade hon till. När mamma spelade skrämd så dog hon av skratt och sen så gick hon snabbt tillbaks till allvarlig min och började om med skrämmandet. Jag har nog nästan aldrig hört henne skratta så otroligt mycket :D

Vi har även börjat jobba hårt med att Elsa bara ska sova en gång om dagen, även de dagar då det inte bara blir så helt naturligt. Hon verkar må bättre och sova  bättre på nätterna om hon bara får sova en gång om dagen men det är ingen lätt omställning! Både idag och igår har hon fått sova en kvart i min famn/bredvid mig i soffan framåt eftermiddagen för att överhuvudtaget klara sig till kvällen. Förhoppningsvis så får både hon och vi in en vana att få henne i säng lite senare på förmiddagen så att hon klarar eftermiddagen bättre. Numera så somnar hon i alla fall runt sju på kvällen och sover till sju-åtta på morgonen. Det är mer värt än massa dagsovartimmar. (även om dagsovartimmar ger mig tid till att dricka te och diska utan att hon biter mig i vaderna, men ändå)

Vi får väl se hur det blir, förhoppningsvis är hon bra på entillfällessovandet innan kalaset så hon inte krashar helt framåt eftermiddagen. Men det är ju inte så troligt förstås, så kul som hon kommer ha! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja Elsa! Vi jobar också hårt men engångssovandet.

Det går sådär.... Inatt har vi varit uppe fem gånger. Han har nog antingen växtvärk eller så är det nattskräck.



Det ska bli jättekul att komma på kalas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback