Idag bär det av

Idag åker jag och Elsa, på sämsta möjliga tid, iväg till andra sidan av landet. Jag KAN blogga om den här resan eftersom lägenheten kommer vara allt annat än tom, det är ju bara Elsen och jag som åker bort. Så senare idag kommer vi sitta minst fyra timmar i en bil med bilhaterskan. (Elsas indiannamn är Skriker-i-bilar). Hon ska matas under resans gång och jag planerar att försöka mata henne utan att vi stannar. Gah. Förra resan (förra sommaren) så sov hon konstant i fyra timmar. Nuförtiden så är det så att om hon sover tio minuter (och jag överdriver inte!) på eftermiddagen så får vi inte henne i säng förrän tidigast 22.... tänk då om hon sover någon eller i värsta fall några timmari bilen! Ni förstår väl vad det betyder? Jag kan INTE ta en åksjuketablett. För då sover jag. I ett dygn. Och det kan jag inte göra när jag kommer få natta barn till klockan ett på natten. Vi får se hur detta går.

Kommentarer
Postat av: Hampus

Det känns ju bra att du inte tar ut något i förskott... eller inte. Att åka bort är ju något helt annat än att vara hemma så det behöver ju inte bli katastrof.

2009-06-05 @ 10:01:54
Postat av: Mormor

Lycka till med er resa. Vi håller på att packa vi också. Om någon/några timmar bär det av till Nygård. Vi kommer tillbaka på onsdag den 10:e för att hämta Sammi som skall med upp på semester. Jag tänker på er och håller tummarna för att Elsa inte skall skrika så mycket. Kram på Er! Hälsa dina föräldrar!

2009-06-05 @ 10:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback