träning och sånt gött

Ja nu har vi ju kommit igång igen. Varje onsdagkväll blir Elsa passad av sin braiga farmor och slapp-mamma och slapp-pappa får släpa sig iväg till gymmet och bränna lite av fettöverflödet.

Så nu fortsätter jag det jag påbörjade i september och fortsätter utgå ifrån ursprungsvikten eftersom jag stod ungefär stilla sen sista datumet:
31/8 0
10/9 -2,6
12/9 -3,1
24/9 -4,4

22/1 -6,0

Och mitt första delmål når jag om jag går ner 1,1kg till, sen måste jag gå ner ytterligare 3kg för att nå nästa delmål och sedan ytterligare minst 5kg för att komma till det riktiga målet. (helst 9kg egentligen, men jag har bestämt mig för att nästan nöja mig om jag bara går ner sammanlagt ca 10kg från där jag ligger nu, alltså sammanlagt 16kg från ursprungsvikten)

Mitt andra delmål, som alltså är 4,1kg ifrån där jag ligger nu, satsar jag på att ha nått innan slutet av februari. Det tror jag är möjligt. Mitt första delmål hoppas jag kunna nå innan januaris slut, det är ju trots allt bara 1,1 kg att gå ner.

Mitt mål är också att gå ner 3 klädstorlekar, samt förhoppningsvis 4 jeansstorlekar, men det är inget jag tänker satsa mina pengar på, om vi säger så :) (man kan ju liksom råka bli lite bredare just där jeansen ska sitta av att ha haft en bebis där :) )

Detta ska alltså uppnås med en hård träning i veckan, en ordentlig promenad varje söndag, ett minimiintag av godis och sånt onyttigt men vi ska samtidigt kunna äta ungefär den normala maten vi brukar äta (det handlar ju mer om att komma i form än att banta, vi ska inte späka oss utan bara bli mer hälsosamma förebilder).

Redan första gången på gymmet märkte jag hur sjukt mycket mer muskler jag har än tidigare. Jag tar 20kg mer i benpress än jag gjorde tidigare. Förut tog jag alltså så mycket som jag vägde då medan jag nu, till och med lite lättare, kan ta tio kilo mer än vad jag väger. Kan det ha ett samband med att jag ständigt får bära min lilla guldklimp, som råkar väga just 10kg? Ja, vad tror ni?

Så nu jävlar, ni kör vi så det ryker!

Kommentarer
Postat av: jonna

you go girl! dumdristig som jag är tog jag i ordentligt och bestämde mig för att gå ner 25 kg (räknat från min vikt då jag kom in på förlossningen) innan hrönn fyller ett år. vi får väl se hur det går med det eftersom jag kör med metoder som äta-godis-och-låta-bli-att-träna-och-utgå-från-att-amning-och-promenader-ska-räcka...

Postat av: Lina

Jodu... jag var helt säker på att jag skulle amma och promenera mig till mitt livs form innan det var dags för min examen (2 mån efter förlossningen) men efter Elsa var född så gick jag ju upp 8kg till min maxvikt som gravid ungefär... Smart drag liksom. Så egentligen väger jag just nu 1,4kg mindre än jag gjorde efter Elsa fötts..... så det är ju inte så imponerande :) men det är ju också för att jag gick upp rätt lite under graviditeten. Men snart är toppformen kanske verklighet!! :D

2009-01-23 @ 15:06:10
URL: http://linita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback