Jag kan inte min dotters personnummer!

Nu kommer jag drömma den där mardrömmen inatt igen, när jag inte kan komma ihåg när Elsa fyller ett. Jag försöker febrilt komma på hur jag ska lista ut när hon fyller ett och hur gammal hon är, men kan inte komma ihåg det. När jag vaknar så minns jag ju att det bara är att komma ihåg vilken dag hon är född.

Men det är den bistra sanningen. Jag kan inte min dotters personnummer. Pratade med mitt försäkringsbolag då vi måste ändra en del i hemförsäkringen och skulle då säga Elsas personnummer. Jag erkände att jag inte är hundra på de där magiska fyra sista men vi försökte ändå och jag gav samma fyra sista som jag gav när vi var på barnmedicinska i Backa. Tyvärr har Backa tydligen inte så stor koll för Länsförsäkringar kunde direkt säga att nix, det där är inte din dotters fyra sista. (var hon snart ett år gammal sa du? hrm hrm hrm). Kommer jag bli åtalad för bedrägeri nu, när backa barnmedicin upptäcker att det inte finns någon flicka med det födelsedatumet och de fyra sista?

Som grädde på moset kan jag ju tillägga att ringa försäkringsbolag är ju något man får göra när ens barn sover, och om man är mamma till världens mest bortglömda barn så sover självklart barnet i samma rum som precis ALLA papper som ett personnummer kan tänkas stå på. Och om inte det räckte så strular försäkringskassans hemsida så jag kunde inte ens logga in där för att kolla. Så jag vet faktiskt fortfarande inte. Och inte länsförsäkringar heller. Men hon försäkrade mig att det inte var något bråttom utan något vi kan lägga till så småningom. (ja, jag är från göteborg, vi FÅR dra sådana skämt)

Tack och lov att länsförsäkringar faktiskt alltid är himla hövliga och trevliga varje gång jag ringer dem ungefär dagen innan fakturan ska in och lämnar sjuttio ändringar. Det måste vara svårt att bli anställd där.

Nu tror jag att jag hörde hon den där flickan, vad hon nu heter, som bor i vårt tredje rum. Och snart är ett år gammal. Ni vet... hon! (så då kan jag ju passa på att lära mig hennes personuppgifter som finns samlade i en liten fin mapp)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback