Baka baka liten kaka...

Alltså.. det har tydligen blivit någon bisarrt stor trend just nu att baka helt makalösa tårtor typ varje dag och lägga ut tusenlappar på hjälpmedel och olika färger och använda sig av uttryck som mmf, sp och fp som typ är... olika saker som ersätter marsipan ovanpå tårtan, som jag förstått det :) Varannan blogg (skriven av en mamma ska man kanske tillägga för det verkar vara bland dessa som trenden regerar) jag läser innehåller bilder och instruktioner till tårtbak och det verkar ske ofta! Här har vi dagens tårta, och där är gårdagens. Äter man tårtorna eller ger man bort dem eller slänger man dem?  Blir man inte tjock om man äter tårtorna?

Jag menar inte att det är något fel, tårtorna är oftast jättefina och jag skulle också vilja göra så fina tårtor, men hur får folk tiden och pengarna till att ha den hobbyn? Jag har dåligt samvete för att jag ens vill provbaka en vanlig simpel tårta till Elsas ettårsdag... och jag är glad om jag hinner laga middag samt diska på en dag ungefär.

ja jag är i alla fall förundrad, det känns verkligen som att jag missat något.

Hur är det med er? Hänger ni på tårt-trenden?

Kommentarer
Postat av: Hampus

Kanske är dags att hänga på! Låter som en bra trend. Tårtorna tar man ju med till jobbet så slipper man bli tokfet.

2009-01-24 @ 11:56:08
Postat av: Anonym

Jag anlitar en av de mammor som hakat på tremden istället....

Jag är nämligen totalt värdelös på att baka.

2009-01-25 @ 14:17:38
Postat av: Icka

Varför kommer inte mitt namn med ibland???



Det är jag som anlitar och inte gör själv. Så får jag lite mer tid till att vara supermorsa och moraltant.

2009-01-25 @ 14:21:00
Postat av: Dorotea

Hej! g chocolat vid grönsakstorget :)

2009-01-25 @ 17:47:16
Postat av: jonna

självklart bakar jag en massa tårtor hela tiden. kanske är det därför jag aldrig hinner packa upp flyttlådor.

Postat av: jonna

jag är för övrigt mycket skeptisk till mammor (och daglediga pappor) som hinner med så djefvla mycket hela tiden. jag tror alla som påstår att de hinner med mer än att utfodra, rasta och älska sitt/sina barn bara hittar på :)

2009-01-25 @ 22:14:40
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback