abort?

Jag är ingen abortmotståndare, jag tror på en kvinnas rätt att välja och bestämma själv, fram tills dess att barnet klarar sig utanför livmodern utan problem. MEN jag hade ingen aning om hur lättvindigt folk gjorde aborter förrän jag själv fick barn och träffar folk med barn och läser på forum där folk med barn skriver. Folk har genomgått två aborter innan sitt barn och nu ska de göra en abort till för de trodde amning räckte som preventivmedel, folk tar bort barn ur magen till höger och vänster känns det som! De gör abort för att "det passar inte jättebra just nu" och "vi vill nog försöka skaffa barn om några månader istället". Jag tycker det har gått för långt! Folk måste upplysas bättre om preventivmedel och om att amning t.ex inte skyddar mot graviditet.

Jag vill inte att någon som genomgått abort ska ta illa upp, jag tycker bara det är så opassande att använda abort som något slags allmänt preventivmedel, gång på gång på gång liksom, av skitanledningar. Det känns förfärligt att folk inte respekterar livet mer än så.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmmm, kan inte mer än hålla med.



Som det är nu skulle jag inte kunna göra abort. Någonsin igen. Men jag har gjort det när jag var ung och väldigt dum.

När man fött barn blir man ju erbjuden preventivmedel rätt så omgående. Tar inte folk den chansen??



2009-01-14 @ 16:59:13
Postat av: Icka

Det var jag som skrev detta. peka uppåt

2009-01-14 @ 17:01:03
Postat av: jonna

what? "om några månader"? vem?

Postat av: Lina

jag minns faktiskt inte vem det var som skrev det eller exakt var men det var någon som skulle göra abort då det inte passade just nu, men om några månader så.... rätt så befängt i min mening.

2009-01-14 @ 22:05:44
Postat av: martina

jag håller helt med dig, jag är inte emot abort men jag är nog inte tillräkligt stark för att göra en..blir man gravid så behåller jag de...att sitta och säga att de inte passar nu men om några månader de låter helt sjukt då kan man ju ta de nu liksom..

2009-01-16 @ 01:45:42
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Elizabeth

Världen är full av...vad ska man säga, konstiga människor. Jag hörde om en 15årig tjej som gjort två aborter och när hon blev gravid en tredje gång så kunde hon inte med att göra en abort till så hon skulle behålla barnet. Hon fick skylla sig själv tyckte hon. Bra!

2009-01-19 @ 10:06:44
Postat av: Sofia

Väldigt bra skrivet! Min stora mardröm är att ha mindre än 2 år mellan barnen, men skulle jag klanta till det och bli gravid innan skulle jag inte ens tänka tanken att göra abort.

Det är en sak att vara obetänksam tonåring, men är man vuxen och redan mamma tycker jag att man ska ha lite mer respekt för livet. Vad gör man om man väljer att avsluta en graviditet bara för att försöka igen några månader senare och det inte går?

2009-01-19 @ 17:52:51
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback