Svenska rättsväsendet: Jag finns tillgänglig för jobb!!

Hej svenska rättsväsendet,
jag är en trevlig och ansvarsfull kvinna som pratar både svenska och engelska flytande. Jag låter inte som en total idiot. Jag inser att ni kanske anser mig som överkvalificerad för arbetet men jag är säker på att jag kommer att höja kvaliteten på översättningarna mellan engelska och svenska, samt vice versa, i rättssalen. Jag finns tillgänglig omgående.
Med vänlig hälsning
Lina
(med tanke på de kraven ni verkar ställa i dagsläget kanske jag även kan tolka svenska/spanska svenska/franska och svenska/tyska och varför inte svenska/isländska också när vi ändå håller på)

 Det är FRUKTANSVÄRT dålig tolkning om man lyssnar på förhören med Kennedy från IFPI. FRUKTANSVÄRT! För det mesta bara direktöversätter tolken ord, som "disconnected" skulle i hans värld bli "diskonnekterad" typ. Spelar ingen roll om ordet finns eller ej, på svenska.

Uppdatering:
nyss översatte han ett stycke som Kennedy sa som det här:
"min fru låter inte mig gå mig till bilen men jag vet den piratebay som konsument"
Tror ni Kennedy sa så? Nja knappast va. Och det stycket översattes endast efter att domaren bad tolken översätta, han hade liksom glömt att han skulle göra det. "around the world" översatte tolken till "globally". Har någon berättat att han ska översätta till svenska och inte bara använda andra ord i samma språk?

Kommentarer
Postat av: Ola Sandström

Du kan kan jobba som översättare på z-tv också isf, för de översatte en kille som var på en musikfestival blev det lite tokigt.

- "Korn rules"



Vad blir detta på svenska? Jo "Majsen härskar"

Borde inte z-tv som musikkanal veta att han kanske syftade på bandet korn och inte majs?



Har själv inte lyssnat så mycket på TPB-förhören men de översättningar och skall vi kalla det för nöd-översättningar är ju helt uppåt väggarna.



Tror du skulle bli en mycket bra översättare hos svenska rättsväsendet! :)

2009-02-25 @ 16:01:14
Postat av: din "nästan-jurist-vän"

haha! svenska rättsväsendet behöver fler folk som inte är idioter över lag.. :) tyvärr ser det tunt ut av sådana bland framtidens nissar

2009-02-25 @ 22:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback