Småtting.se

Jag har tänkt att jag ska skriva ett inlägg om webshoppen småtting.se och just därför ska typ mitt hundrade inlägg idag (det har varit en bloggvänlig dag) handla om just det.

För ett tag sedan så beställde jag ett gäng fina kläder till Elsa från småtting.se, jag beställde två heldräkter från hugin och mugin, en heldräkt från urban elk samt en t-shirt från urban-elk. Allt var superfint och jag fick varorna väldigt fort. När Elsa skulle ha på sig heldräkten från urban elk (som egentligen var en storlek för stor) så märkte jag att båda två knapparna längst ner i grenen  var trasiga, och då det är tryckknappar så var det ju inte bara något jag kunde fixa själv enkelt. Jag märkte också att heldräkten som skulle vara en storlek för stor nästan var för liten, den var alltså extreeemt liten i storleken.

Då jag hade handlat på rea och kommit undan riktigt billigt så beredde jag mig nästan på en kamp, jag är van vid företag som helst inte vill gå med på reklamationer om man inte har polisen med sig. Tänk då vad förvånad jag blev när jag fick ett mail tillbaks från småtting.se som var hur vänligt som helst. De förklarade att jag kunde få byta till en annan heldräkt, antingen i samma storlek eller en annan storlek, eller att jag kunde få pengarna tillbaks om jag så önskade. Det brukar man ju aldrig kunna få!

Jag valde att få den väldigt fina heldräkten i en storlek större, och då kom nästa överraskning. Utan någon kostnad så skickade de den nya heldräkten till mig (på en dag, supersnabb leverens) samt bifogade en frankerad postpåse tillbaks till dem, som jag kunde skicka tillbaks den reklamerade dräkten i. Det kostade mig alltså sammanlagt noll kronor att reklamera till en ny heldräkt, i en mer passande storlek.

Så med detta vill jag alltså säga att om ni får chansen så handla på småtting.se, för det kan ju alltid vara fel på varorna men det är extremt sällan man får ett sånt otroligt trevligt bemötande som jag fick av dem!

(kan ju tillägga att jag samma dag som jag skrev första mailet till småtting också skickade in ett klagomål till ellos pga en reklam jag fått som jag tyckte var stötande, och jag har inte ens fått svar än. Nya heldräkten har Elsa använt och tvättats två gånger vid det här laget. Så det blir en intressant jämförelse av hur snabbt man får svar och hjälp av olika företag.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback