Framsteg efter framsteg

Idag har Elsa varit ute och gått för första gången. Utomhus alltså. Det var mestadels torrt, ingen halka och sådär så jag tyckte det skulle vara kul att se om hon kunde. Först var vi rätt tidigt på dagen, bara hon och jag, utanför huset och hon vågade inte släppa taget om mig men tyckte det var kul att gå och hålla mig i handen. Hon tog två steg utan att hålla i mig när jag slet mig loss från hennes järngrepp :)

Senare på dagen så gick vi ut hela familjen och då gick hon först utanför huset, precis som tidigare, men släppte då mer än gärna taget direkt och kutade runt mellan oss. Sedan bestämde vi oss för att se hur långt hon kunde gå på promenad, fast då blev vi tvungna att hålla henne i handen eftersom det lutade såpass mycket på trottoarerna som vi gick på.

På promenaden gick Elsa över 100 meter i sträck, hållandes antingen mig eller Sebbe i en hand. Hon tyckte det var så otroligt roligt och ville aldrig sluta gå men till slut blev jag orolig att hon skulle köra slut på sig själv så då fick hon, gnällandes, sitta i vagnen resten av promenaden. Under tiden som hon gick så åkte det förbi bilar och gick förbi lite folk. Hon blev väldigt distraherad varje gång, men allra mest spännande var en kvinna med två hundar (typ greyhoundsaktiga) samt en ca 8-10årig kille med en fotboll. Elsa fick total spader på killen med bollen, hon försökte springa efter honom och hon gapade och pekade. En boll! Hennes boll! Ge tillbaks!!!

Det var en väldigt rolig och trevlig promenad och vi fick också chansen att smygkika lite på de två dagis som ligger närmast oss.

Elsa och pojken med bollen


För övrigt har vi startat ett nytt picasa-album så hör av er om ni vill ha den nya länken!!

Kommentarer
Postat av: jonna

hur tufft är inte det då?! att ha ett barn som är ute och går på promenad alltså.

Postat av: Lina

Jaaa eller hur det är tufft! Jag har bara suttit hela kvällen och kollat på bilderna från promenaden och blivit alldeles yr... gud vad stor hon blivit!!

2009-02-28 @ 23:16:26
Postat av: Mormor

Vilken upplevelse! Heja på Elsa, göteborgsvarvet nästa. Kram mormor

2009-02-28 @ 23:48:12
Postat av: Mormor

Heja på Elsa, Göteborgsvarvet nästa! Behöver jag säga till om albumet? Ja,isåfall,nu är det gjort. Kram mormor

2009-02-28 @ 23:52:46
Postat av: Stina

Vill ha, vill ha, vill ha.... länken

2009-03-01 @ 11:21:04
Postat av: Icka

Länka upp mig!



Jag har förresten BOMBAT in med bilder på vår avkomma på vår lilla bildsida....

2009-03-02 @ 17:28:42
Postat av: Jenny

Får jag vill jag också ha länken... Har ni förresten lust att ses någon dag?

2009-03-02 @ 21:38:10
URL: http://jennybelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback