Färger

Nyss mailade jag min mormor (och tackade för att hon köpte den fantastiska shampoodle-tracksuiten som jag trånat efter i månader!) och skrev då bland annat att grönt är Elsas färg. Det är ju roligt med sånt, man passar i olika färger och vissa passar man inte alls i. Men jag har mycket bättre koll på vad Elsa passar i än vad jag passar i. Jag vet mest bara att jag inte passar i blått alls (förutom om den blir väldigt mörkt petrolfärgad), och inte så jättebra i vitt heller, och många nyanser av rosa kan se rätt hemska ut på mig. Jag vet inte vad som passar bäst. Svart tycker jag nog att jag passar bra i, men i övrigt beror det nog mycket på hårfärg. De färgerna jag inte alls passar i skär sig nog mest mot min hudfärg tror jag.

Elsa passar bäst i brunt, grönt och lila. Hon kan även passa i rosa men då ska det gärna vara lite färgstark rosa. Hon passar inte i klemiga färger liksom. Men den värsta färgen på Elsa är nog svart, hon är extremt ljus i hyn och ser nästan sjuklig ut i svart.

Ja jag tycker det är spännande det här med färger i alla fall, hur olika vi kan passa i det och vad det framhäver på gott och ont. Just nu har jag ett favoritplagg på Elsa (bodysuit av märket hugin och mugin, heter iceflowers, ska försöka lägga upp en bild på henne i den) och den är lila-brun-aktig i mönstret. Hur fint som helst på henne. Hade kanske sett helt galet ut på ett annat barn.


Ja, nu får det vara nog med färganalys idag :) (dags för mig att gå och lägga tvätten i torktumlaren och sätta på nya maskiner, när alla i familjen passar i olika färger så blir det svårt att tvätta, det blir många maskiner! Tur att Elsa och hennes pappa passar i exakt samma färger!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback