Elsa-uppdatering

Det är väl dags för en ordentlig Elsa-uppdatering? Det känns som att det var längesen det blev en ordentlig uppdatering.

Jag vet ju inte hur lång och tung hon är just nu, men min chansning utifrån senaste mätning och vägning är att hon är ca 78cm lång och väger ca 10,3 kg. Den elfte mars får vi veta sanningen. (eller nja, det får vi ju inte för då har hon ju växt lite).

Elsa pratar på rätt mycket nu men inte så mycket framför folk, hon är ju fortfarande lite blyg så hon blir liksom mindre bland folk hon inte är så van vid. Ord som hon kan säga är: mamma, dadda (pappa, hon har sagt rätt några gånger också men verkar ha svårt för p), vatten, där, den, titta, Elsa, nä, hej (fast det har hon bara sagt nån pyttegång), hejdå och kanske några fler som jag inte kommer på nu. Hon babblar massa men då och då kommer det riktiga ord :D

Hon går nästan hela tiden nu och nu har jag bestämt mig för att sluta tycka att hon NÄSTAN går och helt enkelt säga att hon går. Hade hon inte haft sin långa tvåmånaders-uppvärming innan gåendet kom igång på allvar så hade vi ju definitivt räknat det här som att gå på riktigt, för hon gör det ju majoriteten av tiden. Och hon är sååå söt när hon gör det.

Hon börjar få lite mer hår och om man vill kan man få till en liten tofs uppe på huvudet. Men det vill vi ju inte för det behövs inte.

Hon håller nu på att få sina första kindtänder, så just nu har hon alltså 8 tänder, en som är halvvägs uppe och en som snart kommer börja resa uppåt. Så förmodligen kommer hon ha 10 tänder när hon fyller ett, det är ju oändligt många! Tyvärr har hon lite ont av tänderna numera och blir dålig i magen och får feber och så, men det går ju över.

I övrigt är hon väldigt glad nuförtiden, hon tycker om att leka och hon gillar verkligen att vara iväg och göra saker och träffa människor. Mest gillar hon att slippa sitta still, till exempel i barnvagnen eller så :)

och alldeles just nu så sover hon faktiskt, så nu ska jag gå och diska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback