Dagar

Måndagen den här veckan gick så fort och smärtfritt att jag inte ens mindes den när tisdagen kom! Elsa bara sov och åt och lekte själv och krävde i stort sett inget av mig alls. Jag bara satt i chock och tittade på min lilla flicka som inte klängde det minsta.

Tisdagen däremot var ungefär 100 timmar lång. Tack och lov så var många av de timmarna jättetrevliga. annars hade vi väl inte orkat någon av oss. Innan det blev trevligt så hann jag och Elsa med mycket. Hon vaknade skrikandes på morgonen, vilket hon i stort sett aaaldrig gör, och jag kom in i hennes rum och fick se att hon blödit näsblod. Tack och lov så var det bara från ett sår precis i näsborrsöppningen så hon hade nog bara rivit sig lite.

Sen fick vi stressa massa, och alldeles blöt i håret sprang jag ut med Elsa i bärsele för att köpa messmör (som Elsa behöver för magen) i affären som ligger ungefär en dryg kvarts gångväg bort. Vi kom dit och nästan ända hem helskinnade, men alldeles utanför vårt hus så klev jag på världens halaste isfläck och flög upp i luften och duns ner i marken, hela jag. Märkte på kvällen sen att jag hade fått en liten bula i bakhuvudet, och jag slog i min högerhand rätt illa. Men Elsa, som var i bärsele(!) märkte inte ens av att något hände utan tyckte mest jag låg och latade mig på asfalten :)

Sen vägrade hon sova, min lilla ligist, och när hon äntligen somnat så började den trevliga delen av dagen. Vi fick nämligen besök! Jonna, Ulrika och deras små underbarisar kom och lekte och fikade med oss. Elsa sov ju bara en liten stund förstås, och var ju också med och hade roligt!
Vi hade så kul faktiskt att jag glömde lägga Elsa för sin eftermiddagslur när våra gäster hade gått, så vid fem-tiden var hon såååå trött. Då fick hon äta middag och sen sova en stund bredvid mig i soffan. Det händer nästan heller aldrig numera och är så underbart mysigt! Tyvärr så blev jag suuupertrött av det för jag vågade ju inte somna eftersom Elsa bara fick sova en kvart eller så, eftersom hon skulle gå och lägga sig för natten vid sju :) (vilket snarare blev åtta)

Så så himla olika kan två dagar vara! Idag har däremot varit en slödag, fastän vi gosat och tvättat och diskat och sådär. Det är ju träningskväll ikväll så Elsas farmor kommer och tar henne, och jag och Sebbe får komma iväg och kämpa lite. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback