Ju-vaddå?

Alltså det är nog få som känner mig som missat att jag är världens Jul-freak. Jag vill ha julpynt i varje vrå, gran med hundra miljarders julgranskulor, tusen paket under den paketerade i massa olika glansigt papper. Glögg. Julmust. Massa mat. Massa hemmagjort godis. Massa släkt och familj. Julkort.

I år har jag absolut ingen julstämning alls. Är det jul imorgon? Jaha. Fatta vad deprimerad det här kommer göra mig typ i mars någon gång när jag längtar till julen och inser att jag missade den pga bristande julstämning.

I år ska vi vara hemma med ytterst få gäster. Ta det lugnt bara. Jag har visserligen handlat allt det där som hör julen till, glögg, mandel, russin, rödkål, pepparkakor (ja jag har inte ens bakat egna!) paradis och alladin. Och så vidare och så vidare. Men det hjälper knappt.
Jag har inte skickat några julkort, ska ta och skicka jul-mms om jag hinner, orkar och ids. Jag har köpt en julklapp var till den närmaste familjen, inte mer. Det känns lite futtigt nu när jag packar in dem men jag är så trött på att bara fylla påsarna med allsköns skit som man ändå inte vet om någon blir glad för eller om det bara får samla damm, bättre att de sakerna man köper är sånt som kommer användas och uppskattas då. Förbrukningsvaror är årets julklapp i min värld.

Jag har julpyntat väldigt begränsat hemma, det mesta är kvar i kartongerna. Nästan inget som drar el. Denna julen kanske blir ett statement? Miljövänlig jul. Skönt att man kan skylla bristen på julstämning på något i alla fall.

Imorgon är det julafton. Då jobbar jag. (och sörjer inte ens det faktiskt). Det blir nog lagom med julmyskväll.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Välkomna på nyårsafton alla tre! Du vet ju att jag är likadan, ingen måtta på pyntet. Så kom och "gotta" dig. Hela vår balkong (inglasad med ett bord, fyra stolar)är full av: 7 tomtar, 3 bockar, väldigt behängd julgran, ljuskulor på fönstren, två ljuslyktor. I v-rummet är varje ledig yta full med tomtar, små klotstakar,snögubbe, flugsvamp design Hampus 7 år, Allt kan ej beskrivas måste ses. Men i vårt arbetsrum finns endast en elljusstaket som din morfar köpte till vårt hem 1959 då Pia var två och Sven 4 år.. Sammanlagt sex elstakar finns utsatta Du skall se Lina att nästa år har ni också lika FINT som vi har det!

GOD FORTSÄTTNING PÅ JULEN ELSA,LINA OCH SEBASTIAN!

2009-12-25 @ 13:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback