Ironiska avslöjanden om bisarra läggningar på mer än ett sätt

Ja, hon sover. Jag fick henne i säng strax efter 22 ungefär. Efter gos, mys, gap, skrik, mat, kamp, kram, pussar, ligga bredvid och låtsas sova, andningsövningar, gap, skrik, hopplöshet och lite annat. Tack och lov.

Kalle Lind är min nya idol. Han är
en man med ett skägg och jag läser mer än gärna. Oavsett om jag håller med honom eller ej så skriver han underhållande och eftersom jag har så himla många olästa inlägg så är det som att sitta och läsa en intressant bok med en massa raljerande om massa oviktigt strunt. Precis i min smak.

Det ironiska i sammanhanget är förstås att jag aldrig hittar någon sån här älsklingsblogg som jag blir nästan som kär i som är skriven av en kvinna. Jag vill ju lyssna på musik skapad av kvinnor, läsa böcker skrivna av kvinnor, lyssna på radioprogram med kvinnor och njutningsläsa bloggar skrivna av kvinnor. För män läser, lyssnar och njuter av saker skapade av män. Och kvinnor likaså. Och jag vill ge mitt stöd och min tid till alla de talangfulla kvinnorna ute i världen istället, männen får ju så det räcker. Men nej. Jag fastnar i fällan som alla andra. Suck. Nu får jag rena mig genom femton timmar hello saferide. Inget straff, men ändå.

Kristoffer Appelquist är en annan man som skriver en blogg som jag gärna njutningsläser. Där har jag dock läst alla blogginläggen och närmast hatar mannen i fråga numera eftersom det uppdateras för sällan. Att bara läsa ett eller två blogginlägg känns meningslöst. Det får liksom vara lite att vältra sig i. Kristoffer Appelquist är också man. Och skåning. Är Kalle Lind skåning? Jag har hört människan på radio men har faktiskt inget minne av det inträffade alls och lyckas inte alls hitta något om hans ursprung. Han är säkert skåning.

Kalle Lind har jobbat ihop med Jesper Rönndahl. Jag kan kolla på Bobster på barnkanalen utan att Elsa ens är hemma om Jesper Rönndahl är programledare. Jesper är, just det, en skånsk man. Jag tror jag har en störning som gör att jag tycker skånska män är extra roliga. Och underhållande.

...

Okej, uppgift till eventuell allmänhet som läser detta: tips på bra bloggar, läsvärda underbara små pärlor skrivna av kvinnor efterfrågas. Jag läser skitmånga bloggar av kvinnor men inte njutningsläser på samma sätt som exempelvis Kalle Linds blogg. Om Annika Lantz bloggade mer seriöst och inte typ bara mikrobloggade eller dialog-bloggade så skulle jag nog älska hennes blogg. Hennes ljudbok 9½ månad är den enda ljudbok jag gillat, och den älskade jag.

---------------------------------------------------------------------

okej, pinsam uppdatering. Jag öppnade spotify för att rena min själ med åtminstone några minuter Hello Saferide och vad möts jag av i den senast spelade låtlistan? Svenska Akademien (män från landskrona). Helt Off (män från malmö/lund/öved). Timbuktu (man från malmö/lund). Chords (man från lund). Sedlighetsroteln (med timbuktu som vi redan fastslagit är skåning). Och även lite hederlig gammal Looptroop, pst/q och organism 12 och så vidare, men ändå. Jag tror vi kan fastslå att jag har nån slags allvarlig störning och att jag nog ska söka mig till någon slags HVB-hem. I göteborgstrakten.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Alpklyftan på Hisingen är ju nära (- 20 år), men Lina jag vill ha dig som du är. Jag tycker om dig som du är. Spontan,intelligent,snäll mot mormor,vacker och omtänksam mamma, älskar Sebastian - men blir tokig om inte Elsa somnar. Lina detta är glömt om några år och blir bara ett minne som framstår som en bagatell år 2021 när ni har en tonåring i huset. Kramar till er alla tre.

2009-12-17 @ 13:39:08
Postat av: Karin

http://tougher-than-the-rest.blogspot.com/

2009-12-21 @ 10:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback