Endast galendvärgen är vaken

Klockan är nio. Jag är själv med galendvärgen som normalt sett sover söta drömmar klockan halv åtta. Klockan är nio. Galendvärgen sitter bredvid mig och utropar saker som "åååj lille katten" medan Jamie Oliver lagar mat som ser ut som man redan ätit den en gång på tvn. "åh mamma puuussch" trodde man kanske skulle kunna blidka mig. Men nej. Jag funderar allvarligt på att sätta ut henne på balkongen. Hade det varit bättre ljudisolerat hade jag redan gjort.

Nu är det tydligen dags för "bää bää lille katt ulle-rulle-rull". I alla fall om skitdvärgen får välja.


(för mer sympatier vill jag tillägga att jag var uppe med skitungen redan innan fyra i morse. Och det var inte första natten utan sömn.)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Kära Lina, du har mina fulla sympatier. Du/ni behöv-er ju sova om du/ni skall orka arbeta 5 dar i veckan Men samtidigt låter det så underbart med Elsas kommentarer. Pusssch på dig! Man kan inte göra annat än älska henne! Det blir bättre Lina - med tiden, men ingen tröst just nu. Kram till er båda!

2009-12-17 @ 00:04:09
Postat av: Thea

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback