Jaha

Så var världens bästa skitunge också sjuk. Typiskt. Samma dag som jag lyckades släpa iväg mig till jobbet också, och mellan alla hostattacker och snytningar så lyckades jag faktiskt jobba lite också. Kan inte vara med att vara borta så mycket från jobbet när jag vet hur svårt de brukar ha att få vikarier.

Tillbaks till Elsa. Innan vi plockade upp henne imorse så sa jag till Sebbe att han nog skulle förbereda sig på att hon förmodligen var sjuk eftersom hon vaknat en del under natten och eftersom jag hört henne nysa någon gång i sömnen. Sebbe tvivlade starkt på mig men kanske två minuter senare kom han ut med världens sjukaste lilla snorunge med pytteögon från Elsas sovrum. Snorvarelsen gurglade fram ett hest litet "maaa-mma" och såg så ynklig ut. Hemskt nog var jag tvungen att gå strax efter det och pyret grät alldeles fruktansvärt. Det är sånt som gör ont i mammahjärtat.

Nu är det i alla fall synd om min lilla tös som har ett konstant snorflöde så nu ska vi hela familjen äta varm korv med bröd och till och med Elsa ska få en, med favoriten ketchup på! Ikväll ska jag bannemig också vältra mig i modeblogging på junior-nivå och skriva om allt fint jag önskar att jag hade råd att köpa till mitt barn. För den konsumtionsfantasin är hon värd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback