Recension

Vi har börjat använda Libero baby wash när vi tvättar Elsa och eftersom det är en ny produkt så tänkte jag snabbrecensera den lite. Jag köpte den för att jag trodde den var godkänd av astma och allergiförbundet men det är den inte, men jag vet inte om några sådana produkter är det egentligen. Den är dock parfymfri och svanenmärkt. Vi tvättar Elsas kropp och hår med den och den funkar bra och har ingen äcklig bilukt som änglamarks babyolja har. Hon luktar faktiskt helt enkelt bara sig själv efter bad och det är skönt, hon luktar ju så gott! De enda nackdelarna som jag hittills ser med produkten är att den är liiite lättflytande så det är svårt att ta bara en liten mängd (speciellt som man oftast inte har händerna helt för sig själv när man badar med barn) och svårt att behålla i handen, samt att det är en bebis på flaskan vilket gör att Elsa är helt besatt av den. Det är liiite svårt att tvätta sitt barn med en produkt om man inte får flaskan ur händerna på ungjäkeln :D

Allt som allt så får libero baby wash ett bra betyg av mig, än så länge i alla fall!

( vi har tidigare använt natusan med parfym (först olja, sen tvätt), nämligen den som är "proven to help baby sleep better", så desperat kan man vara när ungen vägrar sova. Nu är dock parfymen ett minne blott, och den vanliga babyoljan (eller vanlig olivolja) ska nog tas tillbaks mer också)

Kommentarer
Postat av: Stina

Du har möjligtvis inte snott med dig en flaska "no more tears" härifrån. Den var halvfull och är försvunnen sen ½ år. Jag har t.o.m efterlyst den på okulta tråden på familjeliv. MEN ingen vet vart den tagit vägen.... =)

2009-04-24 @ 18:58:24
Postat av: Lina

haha, det är typ femte gången du eller hampus frågar mig det och jag vet inte riktigt vad ni tror om mig, men självklart har jag inte stulit den av er. Men Hampus visade den för mig en gång och det var säkert då han förla den nånstans, ni hittar den väl när ni flyttar till äldreboende :) Vi har aldrig använt sån top to toe-wash till Elsa och när hampus visade den för mig hade jag absolut ingen plan på att någonsin tvätta Elsas hår förutom med olja, men sen dess har det blivit så långt och så kletar hon saker i det.

Postat av: Stina

Jo, jo... visst vi tror dig. Men en gigantisk flaska schampoo försvinner väl inte bara. Elsa har ju faktiskt stulit grejer härifrån... =)

2009-04-24 @ 20:06:31
Postat av: Lina

Haha, jag tror inte vi har några kläder med fickor som är tillräckligt stora för en sån stor flaska :) Ni får leta bakom byråer och sånt på övervåningen, det var där hampus visade den för mig.

2009-04-24 @ 20:13:28
Postat av: Stina

Vi har ju haft elkillar här och flyttat runt de mesta. Nä, jag tror den har upplöst till atomer... eller nått.... Det värsta är väl att vi inte kan med att köpa en ny... utan kör med äppledoftande krafs som schampoo.

2009-04-24 @ 20:25:59
Postat av: Mormor

Vad är det ni håller på med flickor? "Har du stulit med dig -" och "hon har stulit tidigare" ?? Är detta ett nytt sätt att skämta på, för mig låter det inte roligt alls. Jag blir beklämd! (slå upp i ordboken)

Jag är väldigt bra på att hitta saker (Svens) som kommit bort i vårt hem. Ställer gärna upp!

2009-04-26 @ 11:37:12
Postat av: Pia

Här kommer lite tips från coachen:

Stina köp en ny "no more tears" så kan du sluta tänka på det. Det är värt det vad den än kostar!

Lina häll över schampot i en pumpflaska, enkelt att dosera och kräver bara en hand, och låt sen det rara lilla barnet ha flaskan med bebisen ifred.

2009-04-26 @ 13:31:10
Postat av: Lina

det är inte jag som beskyller någon för stöld! det vill jag understryka. Och beklämd vet jag minsann vad det betyder, det använder jag ofta! (sådeså!)



Mamma kan utan tvekan ha skrivit det vettigaste inlägget i denna debatt :D

2009-04-26 @ 22:34:59
Postat av: Mormor

Instämmer med föregående talare!

2009-04-27 @ 00:24:55
Postat av: Stina

Fixat och klart!

Mannen i familjen köpte en ny!

2009-04-27 @ 20:26:37
Postat av: Lina

Köpte VILMER en ny alldeles själv? Fantastiskt. :D Nej, men skämt åsido, vad skönt för er att äntligen vara med schampo igen :D

2009-04-28 @ 08:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback