Jo förresten

TPB-killarna blev ju dömda. Ett års fängelse och dryga 30 mille i skadestånd. Och ja, Carl Lundström blev också dömd, vilket i stort sett bevisar att man kan bli dömd för att vara bekant med någon annan som blir dömd. Spännande för framtiden, man får tänka över sina vänner väl.

Jag tycker bara det blir sjukare och sjukare, övervakningssamhället. Jag förstår inte hur alla inte kan se det. Självklart tycker jag upphovsrätten och det där behöver diskuteras, det är inte bara att stryka det och kasta i papperskorgen, men att bara döma och börja sätta restriktioner är inte rätt väg. Det är samma diskussion som när kasettbandet kom, men i en sjuk skala där vi börjar övervaka våra medborgare och till och med börjar diskutera att kunna stänga av folk från internet!  Vafan är det liksom, det är som att börja ge folk husarrest eller landsförvisning för snatterier.

Det är snart eu-parlementsval och jag hoppas att alla tänker rösta i det. Jag kan berätta för er vilka som absolut tänker rösta: Sverigedemokraterna. Det har varit ute i nyheterna att valdeltagandet i valet räknas vara rekordlågt och då eu-valet är viktigare än kommunvalet så kan man om man läser på "patriotiska" forum märka att de främlingsfientliga förenar sig för att se till att deras röster verkligen gör skillnad i valet. Desto färre som röstar, desto mer är ju en ensam röst värd. Så fort jag listat ut hur man ska göra för att få rösta (ja, jag erkänner gärna min dumhet, jag vet inte om det går per automatik eller ej) så ska jag se till att jag röstar den SJUNDE JUNI! Jag kommer rösta på piratpartiet även om jag aldrig skulle göra det i ett svenskt val, jag tycker de har mer att göra på en europeisk nivå än i riksdagen faktiskt. Oavsett vilka ni vill rösta på så RÖSTA så att Sverigedemokraterna inte vinner på det hela, men försök gärna få till det så att ni röstar på Miljöpartiet eller Piratpartiet. Nu måste vi göra något åt det här storebrorssamhället!

Någon gång i framtiden, när vi antingen har chip i hjärnan eller äntligen får vara fria igen, så kommer människor som Rick Falkvinge och Peter Sunde hyllas som hjältar som offrade sig för att uppnå någonting. Man måste inte hålla med dem helt och hållet men jag håller åtminstone med dem om att det är en skrämmande utveckling vi står inför. Hemskt skrämmande. Tänk om innan era barns tankar börjar avlyssnas! (ipred 4 ska väl den lagen kallas, där profithungriga bolag ska kunna kräva ut medborgarnas tankar).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback