Duktiga familjen

Klockan är tio över tolv och vi har allaredan varit duktiga. Allt vanligt såsom frukost och sånt är såklart anvhandlat, men vi har också borrat och skruvat upp en mörkläggningsrullgardin i Elsas rum så nu när hon ligger och sover är det aaaalldeles mörkt och mysigt. På dagarna behöver hon det egentligen inte eftersom hon är van att sova i ett ljust rum då, men på kvällen och tidiga morgonen kommer det vara toppen. Den passade perfekt och är superfin (ja för att vara en rullgardin).

Sen när Elsiepels vaknar så ska vi till backaplan och inhandla en passande sele till hennes vagn (japps, det kommer med trotsåldern, igår fick jag för allra första gången spänna fast henne i vagnen, och ska jag göra det igen vill jag ha en bättre sele som hon är rörligare i) samt handla lite mat och fylla på vårt förråd av plugg och skruv. Låter kanske inte som något toppenroligt men det känns faktiskt som det ska bli skitkul. Vet ni varför? Jo för det är superfint väder! Då är allt ljuvligt!

Idag matade jag förresten Elsa för första gången på balkongen, eftersom hon älskar balkongen och det var så fint väder. Hon fick gröt och vatten och jag fick varm choklad i min fina, nya blomkopp. Det gör vi nog dock inte om i första taget, snacka om att hon var distraherad. Hon grät typ när de som gick förbi oss försvann så hon inte såg dem längre, hon följde alla bilar och motorcyklar med blicken (försök att stoppa in en sked gröt då!) och försökte jag få henne att sitta rätt så blev hon skitarg.

Temperament har hon så det räcker och blir över men extra kroppsfett har lite mindre av :) Så går det när ätande inte är en prioriterad syssla :)

(igår när vi kom hem från en underbar dag i slottskogen med Icka och Gus så tryckte hon förvisso i sig sju stycken majskrokar mellan mina skedar med mat, men det var inte förrän jag såg att den femte var blodig som jag fattade att det nog kliade som bara satan i hennes stackars tandkött och att det var därför hon tryckte in dem och gnuggade med dem i en sån rasande fart. 11 tänder and counting är det ju nu. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback