Skitdag

Idag har varit en riktig skitdag! Det går faktiskt inte att uttrycka på något annat sätt. Och jag har nog totalt i onödan sabbat min viktnedgång, och det var inte ens värt det (vilket förra veckans lördagsfest plus söndagsliseberg däremot var!).

Jag får väl börja i början helt enkelt. Igår på rytmiken hörde jag hur någon av de andra föräldrarna (tur för henne att jag inte minns vem!) som frågade om någon av våra andra barn haft en riktigt hemsk hosta nere i  bröstkorgen någonsin. Hon lät lite sådär oskyldig och flytande som man gör när man egentligen är skyldig som synden. Inatt sov jag kanske tre timmar. Resten hostade jag halsen av mig, tills älskade Sebbe gick upp och gav mig bafucin som gjorde att jag istället, i babymonitorn, kunde höra min lilla flicka hosta halsen av sig. Till saken hör ju att vi precis blivit friska från världens förkylning så vi var väl lite mer mottaliga, men jag VET att det är den där jäkla mammans fel som tog med sitt smittande barn att sitta och dreggla på min fina Elsa under rytmiken. Den enda jag minns att det INTE var är min favoritmamma på rytmiken för jag minns att hon svarade att hennes pojk hade haft någon sån hemsk hosta när han var ganska liten men inte på länge.

Så dagen började ju ganska kasst med att jag var helt utmattad av sömnbrist. Som bortskämd mamma till en dotter som sover hela nätterna så är jag ju inte van vid sömnbrist. (jag kan ju tillägga att hon nyss vaknade till lite av ännu en hostattack. Minns jag vilken mamma det var som hade ett hostigt barn så ska hämnden bli ljuv i form av biologisk krigsföring!)

Sen har jag haft världen dust med försäkringskassan, förskingringskassan, förseningskassan, vad ni än vill kalla dem. De är tydligen dumma i huvudet, rakt igenom skallbenet och in i hjärnan. Det är väldigt okristligt och jag vet det men jag hoppas att den våpiga och okunniga handläggaren jag pratade med den 3/7 kommer brinna i helvetet för sitt jävla sätt! För att göra en lång historia kort (om jag nu klarar av det!) så ringde jag den 3/7 och frågade VÄLDIGT specifikt om jag kunde få sjukpenning trots att jag inte har någon SGI (ja jag vet, det är en motsägelse, just därför jag frågade!) och den här bruden lovade att det skulle jag få och hon skulle sjukskriva mig. (jag hade MB de quervain och kunde inte använda min högerhand, har nu fått kortisonspruta och hjälpmedel och sånt och mår relativt bra i handen). Kan ju tillägga att hon inte ens sjukskrev mig utan bara loggade i journalen att jag ringt. PUCKO. Men vad värre var är ju det faktum som visade sig idag: jag har inte alls rätt till någon slags sjukpenning. Så jag har alltså varit hemma i två veckor de senaste två månaderna som jag får absolut NOLL kronor för. Tillochmed minus elva, eftersom jag postade de jävla blanketterna till försäkringskassan. Allt hade ju varit helt på sin plats om de bara hade sagt det till mig från början! Och om inte den första imbicilla handläggaren kunde säga det så kunde väl någon av de följande TRE som jag pratat med under den här perioden sagt det???? Och för att göra det ännu värre så fick jag nästan en UTSKÄLLNING av den jävla typen som ringde mig idag, han sa i spydig ton att "Ja men har man inte jobbat någon gång i sitt liv så får man inga pengar. Vi ger dig inga pengar om du inte ARBETAR!" som om jag typ iglade av samhället och levde här i mitt slott på skattebetalarnas bekostnad. (han borde ringa upp kungafamiljen och låta sådär! Jag har fasiken arbetat mig igenom en hel jäkla univeristetsutbildning, det är knappast mitt fel att försäkringskassan inte räknar alla de timmarna!)

Då jag var nära brytpunkten med min sömnbrist och mitt totala inre kaos då jag insåg att jag skulle få typ 1800kr INNAN skatt nästa månad så väste jag fram något om att ha tagit examen och la på ungefär. Efter att ha våndats ett tag så ringde jag igen upp försäkringskassan och bad att de skulle kolla vem som hade tagit mitt samtal den 3/7 för jag ville rapportera det inträffade. Jag vill ju att hon ska brinna i helvetet eller i alla fall bli avskedad och hemlös. Efter att ha blivit kopplad runt i någon kvart sådär (för ingen kan tydligen komma åt just vem det var, men NÄSTA avdelning kan nog det...) och sedan bortkopplad för att hon jag pratade med just då skulle diskutera med sin kollega så bara brast det och jag bölade i minst en kvart. Jag bara hulkade mig och lipade och jag lovar att jag är svartlistad på försäkringskassan nu. Gemensamt för både han den onda latinamerikanen (jag bara gissar vilt här utifrån fördomar och annat) som ringde för att ge mig de dåliga nyheterna och för den här lite lite mer trevliga kvinnan var att de båda påtalade att på telefonkundtjänsten kunde man ju inte tro att de skulle KUNNA sånt här! Men vart i hela jäkla helvetet ska jag ringa då? Min vårdcentral? Påven? Min svägerskas hund? Vem fasiken vet sånt här då?

Jaja, jag får inga pengar oavsett. De nedtecknade ett mesigt klagomål eftersom jag inte kunde prata i hela meningar längre utan bara sa okej mellan hulkarna och jag avböjde att bli kontaktad igen eftersom jag inte vill lipa till försäkringskassan mer och för att jag förmodligen skulle hota med något olagligt om hon från 3/7 ringde upp. De sa också att jag kunde anmäla för skadestånd, men haha, hur dum tror de att jag är? Vem vinner någonsin något alls mot försäkringskassan? Jag lovar att det stället styrs av någon demon som lever av utsatta människors olycka. Typ som den där advokatfirman i Angel som styrs av alla de onda i världen. Så akta er för dem!

Så för att trösta mig så skippade jag middagen och gjorde kärleksmums och ät typ några stycken, och lite smet, innan jag började känna mig kräkfärdig. Tur det i alla fall, för då åt jag ju inte resten. Men ändå. Totalt onödigt att äta något så onyttigt som ändå bara gör mig illamående.

Sebastian är ute med jobbet idag och tackar av en kollega som haft sin sista dag idag. Jag har tydligen suttit bredvid honom när vi var på bio när jag var gravid, men jag minns honom inte exakt, men han var säkert en trevlig filur. I alla fall så har jag varit själv i all min deppighet, men Elsa har varit jätterolig och vi har busat som tokar så då kan man ju inte göra annat än att må bättre! På tisdag blir hon ett halvår vilket känns jättestort! Hon har redan börjat ta efter sin mamma med de mest konstiga saker. En häftig grej är att både jag och min mamma alltid sitter typ på vår högra häl, vi drar alltså upp högerbenet under oss, och jag minns aldrig att jag INTE suttit så, det bara kommer naturligt. Nu gör Elsa så, i sin IKEA-stol!! Så det verkar genetiskt helt enkelt, för om hon iakttog mig SÅ noga och härmade mig så skulle hon äta bättre... Men häftigt är det! :)

För övrigt så är jag ju av med lägenheten i backa nu, som jag tidigare hyrt ut i andra hand. Med den försvann även mitt gamla bredbandsabbonemang och därför också den mailadressen jag tidigare oftast använt. Jag vill helst inte skriva den här för jag ser helst att mitt efternamn inte finns med på bloggen för det blir för lätt för typ arbetsgivare och psyksjuka människor (eller försäkringskassan!) att googla på min blogg, samt veta vem jag är, men det är den adressen med mitt för och efternamn. Eftersom jag bara kommer åt det kontot från datorn i Elsas rum, som jag typ aldrig kan ha igång för antingen är hon vaken och tar uppmärksamhet eller så sover hon och upptar rummet, så har jag liksom inte hunnit kopiera över adresserna till min gmail, och det är bland annat därför jag inte mailat dig mormor! Men jag hoppas vi kan ses snart, och för er som känner mig så kan jag säga att min nya mailadress är mitt förnamn punkt e punkt mitt efternamn @gmail.com. Så, nu har jag varit komplicerad nog för idag. Hoppas det blir mellanrum i det här inlägget :)

Nu ska jag nog ta en kopp te till och sen gå och lägga mig och hosta mig igenom natten!
Godnatt allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback