Men för sjutton!

Hur jäkla länge kan man vara sjuk egentligen? Nu har jag varit sjuk i två veckor och Elsa i kanske en vecka. Och jag är inte direkt friskare nu än för några dagar sedan, snarare sjukare, och det trots att vi lagt oss vid åtta-nio större delen av veckan!! just nu är jag inne i en fas då jag hostar heeela tiden och det liksom kliar i lungorna. Det är jättesvårt att sova och väldigt svårt att somna om eftersom jag bara hostar hela tiden och det bara gör ondare och ondare i min slitna hals. Och nu behöver jag ju också somna om eftersom Elsa de senaste dagarna vägrat sista matningen och vaknat klockan 23 en kväll och klockan halv fem inatt. Hon var färdigmatad och sov klockan fem och jag lyckades somna om vid halv sju ungefär. Jättekul. Men jag fick iaf sova tills strax innan åtta. Elsa är snorig som aldrig förr och hon har lärt sig hata snorsugen och nästan undvika den, men jag har en ny teknik där jag håller fast armar och huvud med mina ben och lutar mig fram och snorsuger henne :P Det låter kanske hemskt, men är ju faktiskt för att hon har så hemskt svårt att andas annars, och det tar ju inte ens en minut och behövs ju bara göras kanske två gånger per dag om ens det. NäsFridan är faktiskt fantastisk! Nu hoppas jag verkligen att vi blir friska snart så vi kan börja umgås med folk igen! Fast vi var trots allt på Småbarnsmusiken i torsdags igen, men det var många snoriga ungar där, och jag fikade igårkväll, men Maria har ju inga barn så det blir ju inte riktigt lika illa även om man smittar. Men jag börjar känna mig lite isolerad, vill ju åka och hälsa på Tina och den nya bebisen, och träffa Vilmer, Hampus och Stina, träffa andra vänner med barn och sådär, men man kan ju inte riktigt med, tänk om någon blir sjuk! Men på tisdag ska vi till öppna förskolan med Jenni, Annelie och Sofie, och då ska vi absolut kunna gå! Ja, Elsa är i alla fall jätteduktig sjukdom till trots och har tänder och kan krypa snabbt bakåt, och lite lite framåt, och är superstark och hur glad som helst. Hon börjar också vara lite mindre blyg, senast på småbarnsmusiken fick vi byta bebisar med varandra och hon blev inte alls ledsen hos den andra mamman, och idag när vi var och tittade efter ny barnvagn så höll hon i barnvagnsaffären som hjälpte oss henne, utan att hon klagade alls, och då var hon ändå hungrig och lite grinig båda gångerna. Så det går framåt! Nu är det dags att laga fredagsmat, tänkte det skulle bli lite nyttiga hamburgare (vegetariska såklart, jag har tre olika sorters vegoburgare, en dinkelburgare, en quornburgare och en sojaburgare från veggo) med vegobaconskivor, våra egna tomar och andra grönsaker, min egna goda coleslaw och några stycken onyttiga hemlagade lökringar :P Något ska man ju få unna sig :D Dags att sätta igång! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback