Tand-pank?

Jag vill ta jättemysiga höstpromenader och sätta Elsa i klädd overall i små lövhögar och ta fina bilder. Tyvärr så är jag typ dödssjuk och hostar som en lungcancerpatient och tyvärr så kan Elsa inte sitta. Så det funkar ju inte alls.

Men igår var jag hos tandläkaren och jag såg i datorn att jag inte varit där sen 2004. Tandläkaren blev superorolig och trodde väl jag knappt skulle ha en tand kvar. Som tur är så är jag välsignad med underbart hälsosam mun, så jag fick privilegiet att bli överöst med fina ord om hur perfekta mina tänder var, och debiterades bara 850 kr! En struntsumma för att få höra så vackra ord om min tandhygien i fem till tio minuter.  Jag fick dock också veta att om jag vill dra mina undre visdomständer, vilket jag vill så fort jag har råd typ, så är det bara att ringa så ska hon  ta två röntgenbilder och fixa remiss till odontologen. (två röntgenbilder... hmm.. 700 kr? eller vad tror ni?) Det finns tydligen inte plats för mina tänder att växa upp så de sitter liksom fastklämda och kommer ingen vart, och därför var det tydligen väldigt rekommenderat att jag tog bort dem. Så det ska göras till våren. Ska kanske börja sälja mindre viktiga organ för att finansiera det. (får man tio kr styck för de bortopererade tänderna av tandfen sen? Skulle sitta fint i alla fall.)

Det är ju också på ett sätt tandläkarens fel att jag är dödssjuk eftersom jag vägrar slösa mer pengar på min hälsa och därför vägrar gå till läkaren med min dubbelsidiga öroninflammation och förmodligen lugninflammation (nej, säkert inte, men det KÄNNS så!) Förhoppningsvis blir det bättre av sig själv snart.

Igår lagade jag även lasagne, och det är väl ingen stor happening, men jag lagade den så att den kunde ätas av alla familjens medlemmar. Den är alltså Elsa-vänlig. Och igår var det ju försent för ett mat-mål för henne, så idag ska hon få smaka den underbara rätten. Fast just nu håller jag på med potatis, quornfileer och currysås för första målet. (insåg att hon gick typ gluten i ALLT hela dagen, då det är gluten i hennes gröt och hon fick pasta typ jämt, så nu måste potatisen få ett uppsving. Och kanske även riset.)

Nu måste jag nog mata min gnällis :)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Lina! Vad jag tycker synd om dig som är sjuk och har tandvärk! Men du ser på det med humor. Trots detta så står du och gör vad jag kallar "långkok" och gör små festmåltider åt Elsa. Hon har det bra din dotter! Får hon aldrig burkmat? Sköt nu om dig och Elsa och även Sebastian så hoppas jag du blir frisk snart. Kram

2008-10-07 @ 16:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback