WTF hände med Linda Skugge?

Okej, Linda Skugge har väl ändå alltid varit lite nojig och konstig och skrivit böcker om hur mycket panik man kan ha för att gå på toa borta och vad man kan göra för att underlätta det. Okej, hon kanske aldrig har varit normal men någon gång när jag var tolv eller något så tyckte jag att hon var rätt häftig och bra. Stark liksom.
Nu står hon i tv med munsår eller något och kastar ur sig mesighet efter mesighet. Kallar 90-talets feministiska rörelse för masspsykos. Fnissar löjligt. Har med sig kokta ägg i väskan för att hon inte vågar köpa kall färdigmat, alltså typ en sallad eller macka. Masspsykos? Är det bara jag som inte kan släppa och ge upp de framsteg som gjordes under 90-talet?

Linda Skugge är en washed up has been och faktiskt inte ens bara det utan ett riktigt våp.
Hon står i tv med Magdalena Graaf, också att komma ihåg från 90-talets könskrig, och framstår som den löjligaste. Magdalena framstår som en vuxen människa, en stark kvinna. Hon må ha gjort hur mycket konstiga saker som helst, men hon är den jag känner att jag åtminstone kan respektera av de där två. Stackars Linda Skugges barn, att ha en så löjlig och neurotisk mamma.
(Det är väl att de som var unga och arga på 90-talet blivit gamla tanter nu. Mesiga gamla tanter.)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Det är väl att de som var unga (fanns inga arga) på 30-talet blivit gamla tanter nu! MEN inga mesiga gamla tanter. Lyckliga glada gamla tanter är vi!

2008-11-25 @ 13:00:20
Postat av: Lina

Men mormor, du var ju inte ung på 30-talet, snarare på 40-talet. Nu börjar du tro att du är (ett helt decennium) äldre än vad du är :) Och det är okej att vara en tant när man faktiskt är en tant, speciellt om man är en glad tant :)

Postat av: Mormor

Jag menade - född på 30-talet! Och tack för att du uppfattar mig som en glad tant. Kram

2008-11-27 @ 13:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback