vad hände sen?

Ja vad hände efter blogginlägget förra torsdagen? Jag överöstes självklart med en mängd mail från folk som ville fika med mig, men jag sållade väl och valde att gå och fika med Jonna och hennes förtjusande dotter. Det var fullt lite överallt men vi lyckades tränga oss in på ett fik tillslut och jag mosade i mig smörgås och schwartzwald-tårta. Mmm.

På söndagen så åkte vi och hälsade på Elsas farmor vilket Elsa tyckte var väldigt kul. Numera är ju Elsa van vid de flesta människor och är inte så jätteblyg längre men sin farmor har hon absolut som en favorit, och det är skönt för det är nog också hon som helst passar Elsa och har mest tid till det. Inte för att vi lämnat bort Elsa på evigheter, men det är ju bra att ha möjligheten :)

På måndag blev det promenad med Ylva och hennes minsting. På tisdag hade jag tänkt att gå till öppna förskolan, men Ylva skickade sms och undrade om inte hon och båda hennes pojkar skulle komma över på fika, och det var ju mycket trevligare, plus att jag blev tvungen att städa lite, vilket behövdes. (ja dammsugit och så hade jag gjort dagen innan, men det behövdes diskas och plockas undan och sånt där smått som man gärna skjuter på morgondagen). Det var jättekul att ha dem här och Elsa blev överlycklig när de kom. Minstingen är ju en och en halv månad äldre än Elsa och de är väldigt lika i utvecklingen så det är kul. Den stora pojken är nästan tre vilket innebar att jag fick se precis vilka leksaker som kommer vara roliga länge. Precis som jag misstänkte så är pusselmattan en hit för en lång lång tid.

På onsdagen gjorde jag en god gärning och gick ut med mina föräldrars hund mitt på dagen. Pappa brukar normalt åka och gå ut med henne vid lunchtid men i onsdags var det alltså jag och Elsa som gjorde det. Elsa tyckte det var jättekul att träffa hunden och sen sov hon hela promenaden. Perfekt :) Men sedan fick vi rusa hem för att hinna tvätta, och sedan åkte jag till Ullared med Hampus och Stina och lämnade Elsa hemma i Sebastians kompetenta vård. Det blev en del shoppat men inget direkt jätteonödigt och jag höll min budget så det kändes bra.

Igår var det ÄNTLIGEN rytmik igen. Förra veckan var det ju lov och ingen rytmik och veckan innan var Elsa sjuk. Den här gången så var det dock inte så jättekul för vi spelades in under rytmikens gång vilket innebar att vi inte stojade runt som vi brukar. Det inspelade får vi sedan bränt på en skiva, superkul ändå.
Sedan hann jag vara hemma från rytmiken någon minut sådär innan Hampus fick tag på mig och bad mig vara panik-barnvakt åt Vilmer samma dag. Sagt och gjort, jag fick trycka i Elsa lite mat och sedan kasta mig iväg till bussen och ha hand om TVÅ småbarn samtidigt. Det gick dock över förväntat och kändes inte alls så jobbigt som jag trodde det skulle göra. Det utbröt ett bråk om en napp vilket resulterade i matvägran för den vinnande parten (Vilmer) och Elsa slog huvudet i en fönsterbräda, men då kom Hampus precis hem och räddade dagen! Jag och Elsa stannade och gick promenad med Hampus, Vilmer och Mållgan och fikade en stund, så när vi väl kom hem var Elsa HELT slut och åt en slurk och somnade som en stock.

Idag ska vi återigen fika med Jonna och lilltjejen. Vi skulle träffas elva så att det inte var så fullt överallt men nu sover båda tjejerna så vi lär ju bli lite försenade och säkert få slåss om platser på ett fik igen. Livet som småbarnförälder är allt annat än lätt.

I helgen är det först middag på hönö, vilket ska bli underbart trevligt, och sedan fars dag. Jag tänker ju inte fira Sebbe dp han inte firade mig på mors dag, men Elsa har bestämt sig för att fira honom ändå. jaja, hon får ju välja själv.


Kommentarer
Postat av: Maria

Har du vart och fikat i arkaden nån gång? det är ju skitbra med plats där och dom har ju supergoda sallader!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback