men suck

Förra veckan skulle jag ha fikan med mig till rytmiken. Då bakade jag havrekakor. Elsa var lite för sjuk dagen efter och hon spydde ljudligt på morgonen så jag misstänkte magsjuka och avstyrde rytmiken. Man vill inte att ens barn ska kräkas på någon annan och sprida epidemin. Då skulle jag alltså ha med mig fikan den här gången. Så igårkväll, sent, bakade jag havrekakor och även om Elsa inte är på topp eller så så var det beslutat att ja, vi SKA gå. Jag gick upp imorse, stressade, klädde mig, klädde Elsa (jättesött) och packade grötpulver, haklapp, flaska, sked, skål, ersättningspulver och blöjor. Gjorde i ordning efterrätten till Elsa, packade kakorna och fixade mitt smörpaket (rensade bort smulorna och sådär) så att jag slapp köpa ett nytt smörpaket till mackorna.
Då ringde en av de andra mammorna. Det är inställt idag. Så jag får ta med mig fika nästa gång. Men vafan. Hur många gånger ska jag behöva baka egentligen?
Så nu efterlyser jag något att göra, jag har en sött klädd dotter, en burk med kakor och ett någorlunda smutsigt hem. Jag vill aktiveras på något sätt! Det enda vi gjort denna veckan hittills är handlat, tvättat, städat och lekt med Ylva och lillpojken. Det sistnämnda var ju visserligen kul på riktigt, men det är också det ENDA roliga vi gjort denna veckan. Jag såg fram väldigt emot rytmiken idag faktiskt.
Fy.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

På måndag är du och din avkomma välkomna hit på lite (födelsedags)fika.

2008-11-21 @ 15:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback