Jaha, då var det dags då.

Igår vaknade Elsa heeela tiden efter att vi lagt henne. Vi (och då menar jag jag) fick lägga henne sju gånger, och sista gången så gav jag henne alvedon och lite mat innan jag gjorde det, och då sov hon tills morgonen. På morgonen skulle Sebbe gå upp med henne och hon vaknade storgråtandes. När han plockade upp henne ur det mörka sovrummet så kände han ingen lukt eftersom han är täppt i näsan. När jag en stund senare gick upp, eftersom hon inte slutade gråta, så kände jag dock stanken direkt jag tog i henne. Kräks. Kräks kräks kräks.
Sebbe gick och inspekterade sängen. Kräks kräks kräks.
Så nu har kräksjukan inträtt i våra liv.
Nu ligger alla hennes sängkläder, bäddmadrassen, madrasskyddet och spjälskyddet i tvätten och hon ligger och sover i en väldigt provisorisk säng.
Stackars lillan.
Vi har bara gett vätskeersättning nu på morgonen så hon har inte spytt mer, men när hon vaknar ska vi nog testa lite morotssoppa. Det var sjukvårdsupplysningens tips.

Kommentarer
Postat av: jonna

Åh nej, stackars Elsa... och stackars er. Jag, som lider av ganska ordentlig kräkfobi, bävar för att ta hand om framtida nerkräkta sängar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback