Dåliga vanor

Elsa, tidigare känd som vårt lilla sovmonster, har fått en dålig vana. Den vanan är att vakna alldeles för tidigt eller helt enkelt mitt i natten. Nästan varje natt händer det numera och jag förstår inte varför.
I morse vaknade hon i alla fall klockan fem och jag gick som vanligt upp för att ge henne mat och natta henne. Hon krånglade lite med ätandet och jag krånglade tillbaks eftersom jag tänkt att hon nog inte ska få så mycket mat på natten. Så det blev inte så mycket ätet och sen var det nattningsdags. Men tji fick jag för inte sjutton somnade hon. Efter en lång stunds nattningsförsök så la jag henne i sin säng och jag gick och la mig i min säng och tjurade i fem minuter, gick sen upp, gjorde en kopp te och gick och hämtade henne igen. Hon lekte tills strax innan åtta då jag matade henne och hon äntligen somnade.

Jag tog då beslutet att inte gå och duscha, inte diska eller något sånt utan jag gick och la mig. Jag drömde jätteläskiga drömmar om folk som var ute efter Elsa men det var ändå SÅ skönt att få sova nästan en och en halv timma till! När hon väckte mig igen så var mitt huvud så tungt och jag låg så bekvämt i sängen att det faktiskt var svårt på riktigt att gå upp. Men jag var på tusen gånger bättre humör än tidigare ändå.

Elsa har en favoritsak förresten, så den tog jag fram nu på morgonen så hon fick titta på den. Som tack för den extra sömnen. Jag är ju inte så prinsessig av mig men det är faktiskt en speldosa hon fått av mig med en prinsessa som snurrar ovanpå. Den spelar, konstigt nog, white christmas, men snart så passar ju det jättebra. Elsa älskar den och fnittrar jättegulligt varje gång hon får titta och lyssna på den. För leka med den får hon ju inte. När hon var yngre och inte rörde sig så mycket så kunde jag få henne att trivas bättre på mage på golvet om jag ställde den framför henne, spelandes. :)
Hon kommer nog älska julen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback