Stora händelser

Förra veckan, på fredagen, så blev Elsa två månader. Igår blev kusin Vilmer sju månader! Det är ju helt otroligt hur fort det går. Det känns som att det var igår som han låg där i gula kläder i sitt babyskydd, det lilla nyfödda spädbarnet, men idag så kryper han blixtsnabbt och ställer sig upp och trillar och än mer fantastiskt: ställer sig upp och lyckas ta sig ner igen oskadd! Det känns verkligen som att det var igår som Elsa föddes. De här två månaderna har gått så himla fort, men hon har gått från en liten tjockis med sugklockshuvud till en stor bebis som kan hålla upp nacken och vaknar skrattandes om mornarna. Det går så fantastiskt fort!

Idag lyckades jag efter flera dagars jagande äntligen tag på min läkare och lyckades faktiskt få en tid idag för att kolla på min handled som helt håller på och havererar. Förhoppningsvis blir det snart bättre så att jag slipper oroa mig för att det ska vara farligt att lyfta lilla stumpan och sådär. Nu lyckades jag få passning också, med väldigt kort varsel. Vad skönt. Fast alltid lite tråkigt att lämna bort henne för passning, känner ju att vi inte riktigt hinner vara nära varandra så mycket som jag hade önskat när jag är i skolan eller när jag har mycket att göra. De dagar jag bara är hemma kan hon ju ligga en lång stund och sova på mig eller så, men när vi ska iväg så måste jag duscha, städa, diska och allt sådant medan hon sover, och då är vi ju mest bara nära när hon äter, är ledsen eller behövs bytas på, och det är ju inte bara fin samvaro. Jaja, snart är jag väldigt ledig och då får vi kramas jämt! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback