dålig disciplin

Jag vill komma i form igen! Jag vill vill vill. Jag kan ju inte hålla på å gå upp nu efter förlossningen, och jag kan inte stanna här där jag är heller. Hade jag vägt så mycket som jag gör nu utan att ha varit gravid innan så hade jag verkligen varit i chock över hur tjock jag låtit mig bli. Och det måste vara något magiskt med graviditetskilon, för tidigare så har jag då jag vägt som mest vägt sådär 5 kilo mindre än jag gör nu, och sett helt extremtjock ut. Nu har kilona gömt sig på andra ställen, så till exempel mitt ansikte är inte speciellt tjockt, vilket gör att jag liksom bara gömmer stormagen och låtsas att jag ser sååå smal ut. Denna illusion gör att jag inte är lika benägen att förändra mitt leverne som jag hade varit annars.
Men jag vill verkligen komma i form igen, och kunna ha på mig mer än ett par jeans från pre-gravid-tiden. Min svägerska är så himla duktig och storsatsar verkligen på att leva nyttigt och bra nu, och jag beundrar verkligen den självdisciplin hon besitter i så många situationer. Jag verkar tro att så länge man äter godis och onyttigheter i ensamhet så påverkar dom en inte. Suck.

Jaja, nu ska jag, Elsa och svägerska Stina (förmodligen med kusin Vilmer och kusinhund Mållgan) i alla fall ta oss ut på en promenad. Det kan jag och Elsa behöva!

Kommentarer
Postat av: Stina

Å vad sjönt att du tror på min självdiciplin och det nyttiga livet! Själv försöker jag att inte ropa hej...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback