Insikt

Igår så satt jag och Sebastian och diskuterade utbildningar och yrken och sådant och jag insåg vad jag verkligen passar som. Vad jag skulle vara helt bekväm med att söka jobb som och som jag inte skulle känna mig alls vilsen på första arbetsdagen. Synd bara att jag precis utbildat mig till något annat. Men som tur är kan jag nog få jobb som det ändå, fast det verkar inte direkt vara en jättestor arbetsmarknad, och är säkert inte så välbetalt heller, men socionomer tänker ju inte på sånt. Undra bara om det ses negativt att jobba med något sånt... till när jag söker mitt dröm-socionom-jobb liksom..

Det jag kom på att jag _verkligen_ passar som är i alla fall: studievägledare eller arbetsförmedlare! Jag är helt fantastisk på det faktiskt, och det gör mig så himla glad.

Men förutom det så tittade jag lite på jobbannonser igår, och här på hisingen annonserar de ut mitt dröm-socionom-jobb... verkligen PRECIS det jag vill göra som socionom, in på minsta detalj. Jag ska söka det, började fila på cv idag.. men om jag mot all förmodan skulle få det kan jag nog inte ta det för det börjar i slutet på augusti och då är ju elsa inte ens ett halvår. Men jag får väl se hur jag känner i så fall. Känner i alla fall att jag inte kan strunta i att ens söka.

Men till hösten ska jag börja skicka ut brev till arbetsförmedlingen, studievägledningen och skolor. Kanske kan man jobba deltid som kurator och deltid som syo? Det skulle ju vara underbart. Skolkurator skulle jag också känna mig bekväm som tror jag.

Nu börjar det i alla fall kännas lite spännande att söka jobb, jag som varit så rädd.

Idag är det min första dag som mammaledig, jag ska på återträff på föräldrautbildningsgruppen. På onsdag ska jag fira min examen med min släkt så imorgon lär bli baka kakor och sånt. Ska bli roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback