examen och livet efter

I onsdags var släkt och familj här och firade min examen med ett litet kalas. Elsa visade sig inte från sin bästa sida, och varför vet jag inte riktigt. Min första tanke är att hon blev lite skrämd av allt folket, men när hon varit med mig i skolan har det ju varit ännu mer folk oftast. Fast kanske är pratet och stämningen på en lägre nivå i skolan så att det är lättare att hantera därför. Jaja.
Fick fina blommor, både snittblommor (bland annat en helt insane bukett av min bror och svägerskaI och en krukväxt (fin vit ros, gillar verkligen rosor), och fick även väldigt fina presenter! Av mina föräldrar fick jag en jättefin certina-klocka som jag varit och tittat ut. Inom socialt arbete kan det ju vara bra att kunna titta lite diskret på klockan och inte bara använda mobilklockan. Min mormor och hennes sambo gav mig jättehäftiga kaffe- och tegörare från eva solo. Det går knappt att beskriva dem men de var snygga och roliga, och ni får helt enkelt googla om ni vill veta mer! =) Min bror, svägerska och lilla brorson gav mig en bokhylla som jag bönat och bett att få av dem (sååå fin här hemma) och jättefina gipsavtryck, inte bara av Vilmer utan i hemlighet hade de även varit här och gjort avtryck av Elsas händer och fötter!

Det är väldigt roligt att ha firat min examen för nu blir det ju inga fler sådana tillfällen för mig. Nu är det väl bara Elsas födelsedagar och så om jag och Sebbe gifter oss som finns kvar. Jag gjorde en hallongräddtårta och en chokladpavlova till kalaset, och är väldigt nöjd med att jag lyckades med pavlovan då jag aldrig gjort maräng. Nästa gång jag gör pavlova ska jag dock använda vanlig grädde och inte yoghurtblandning till topping.

Idag ska Elsa och jag åka till Alice och träffa henne och hennes lilla Joseph, snart två år om jag inte minns fel (vis midsommar tror jag), och även Jenny och hennes fina Nils som är dryga fem månader. Nils är exakt två månader yngre än mitt fina brorsbarn Vilmer faktiskt.
Det ska bli roligt att träffa Alice och Jenny igen, och höra hur det är i andra stadier av mammaskapet. Jenny och Nils träffade jag ju på examensdagen men det hanns inte med så mycket prat.

Nu sover äntligen Elsa, hon har varit väldigt vaken och lite ledsen nu på morgonen och kämpat emot sömnen med alla sina krafter ända sen klockan fem i morse (annars sover hon gärna tills framåt tolv-snåret och vaknar mest bara för matpauser) så nu när hon snusar sött (fast fortfarande på spänn) ska jag passa på att duscha och fixa med tvätten!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det var roligt att träffa dig och Elsa idag. Hoppas det kan bli fler tillfällen att ses. Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback