Igår: går!

Igårkväll så tog Elsa sina allra första riktiga steg. Riktiga steg. Hon gick på riktigt!
Hon har ännu inte gått idag men vi får se när Sebbe kommer hem för hon gillar att gå mellan oss när vi sitter i soffan och det var just i ett sådant ögonblick som hon släppte taget och tog sina första steg på vardagsrumsgolvet.

Just nu önskar jag verkligen att vi bodde i ett hus som vi ägde så att jag alltid kunde bo där Elsa tog sina första steg =) Man blir lätt sentimental. Kan ju för övrigt tillägga att jag grät lite en stund efteråt, det är så fint att se hur stor hon blivit och hur stolt hon blir när hon klarar någonting.

Igår var Elsa exakt 8 månader och 3 veckor och är alltså rätt tidig med att gå, till och med fem dagar tidigare än sin extremt duktiga kusin Vilmer. Men vi får se hur det går nu, Elsa har ju en tendens att pausa sina nya förmågor ett tag efter hon gjort dem första gången. Men det får vi helt enkelt se, nu gäller det att vara extra uppmärksam!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Lina, det ÄR fantastiskt! Jösses! Mina barn släppte inte taget förrän de var 12 månader. Men de hade heller inte tränat lika flitigt. Man - jag skulle ju hade dem i sängen på den tiden. Inte på träningsläger. Jätteroligt! Grattis till rekordet!

2008-12-15 @ 16:48:11
Postat av: Hampus

Hmpf! Ni skall alltid vara värst =)

2008-12-15 @ 19:46:43
Postat av: Stina

Men Elsa har ju sett sin kusin, så hon vet ju hur man gör. Och 22 juli som Hampus hävdar Vilmer gick är ju önsketänkande. Han gick ju inte förrän han var över 9 månader.



"Det mamma inte sett, har inte hänt"

2008-12-15 @ 21:00:58
Postat av: Stina

Oj vad tidigt! Men hon har väl spanat in någons teknik.

2008-12-16 @ 07:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback