Sommar, sommar, sommar

Ååååh jag skriver ju aldrig! Orkar inte, hinner inte... ingen lust. Blablablaa. Får väl försöka sammanfatta allt som hänt =)

Elsa börjar bli en stor flicka och har idag fått äta sin första lilla måltid riktig mat! Alltså morot... och hon spottade mer än åt. Men hon var jättegullig och när hon senare fick en skalad hel morot där jag liksom gnagt ut ett handtag åt henne så gillade hon att sitta och gnaga lite på den så det ska nog bli framsteg här i veckan =)

Hela familjen, alltså Sebbe, Elsa och jag var förra veckan i Småland hos min mamma och pappa och hunden Alice. Det var toppenväder och vi hade jättekul, och Elsa gillade mamma, pappa och speciellt Alice som däremot ignorerade den lilla bebisen. När vi kom hem från småland så passade vi på att flytta ut Elsas spjälsäng till hennes egna rum. Hon sover så bra och hela nätterna igenom så vi mest bara stör henne genom att ha henne i vårt sovrum. Hon sover nu jättebra i sitt rum för tredje kvällen i rad.

Elsa gör stora framsteg och har vänt sig åt alla håll från alla håll och till och med rest sig upp själv!!! (hållandes i min arm) Men hon gör bara allt en gång! Hon har vänt sig från rygg till mage innan hon ens var tre månader, EN gång, och sedan från mage till rygg åt höger och sen åt vänster, men bara en gång vardera, och rest sig upp en gång. Varför gör hon aldrig om något? Det är lite skumt.

nyvaken och söt
Såhär söt är hon när hon är nyvaken mitt på dagen, eften en skön tupplur =)


Såhär glad kan man vara i köket minsann!


Jag ska lägga upp bild på första måltiden och även från smålandsresan men de finns inte på datorn än. Ska börja skriva oftare nu!! Lovar!!

Vikt/längduppdatering: 7720g 66cm
Stora flickan =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Åeh.... vi får nog komma å hälsa på snart=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback