(o)ekonomi och nya familjen.

Ja, jag vet ju egentligen att jag inte är den som ska klaga på ekonomin. Jag har faktiskt rätt okej med stålar och det är inte direkt så att vi verkligen MÅSTE ha allt som vi köper. Dock så är det liite smått alarmerande när man precis innan jul ska lägga ut en hyra på 10 500 kronor, eftersom vi får dubbel hyra och får betala lite extra för att få flytta in tidigare i vår rätt så dyra lägenhet. Så mycket pengar är verkligen inte småpotatis, och förutom att vi kunde skippat att flytta in tidigare så är vi ganska tvungna att spendera dem. Däremot behöver vi ju inte lägga nästan lika mycket pengar på en ny stooor och härlig säng. Men det känns som att vi är värda det, och att det stundtals kommer att kännas nödvändigt, när jag blir jättestor (jag är bra på att knö även när jag inte är så stor) och även när den lille bebisen vill sova med oss. Så just nu snurrar det mesta i mitt liv kring ekonomi (ja, jag är faktiskt studenten i förhållandet, och jag vill kunna bidra) och jag håller på att sälja av mina kursböcker och annat som är bra för att spara lite pengar. Det är också väldigt skönt att få sålt gamla böcker såsom Civilrätt (som jag fick en hundralapp för idag), och Ungdomsgrupper i teori och praktik som jag idag ska posta. Vill man köpa begagnad kurslitteratur (vilket jag även gjort nu) eller sälja sin gamla som ligger och skräpar så är www.lycknis.com dagens ekonomitips!

Jag har även fått en ny familjefavorit, och det är min lille brorsson Vilmer. Först när han kom så var jag uppspelt över hela grejen, men jag kände ju inte riktigt den där lille sure farbrorn som låg och såg trött ut hela tiden jag träffade honom. Men de senaste dagarna har jag märkt att jag tycker mer och mer om honom, även om jag inte träffat honom så himla ofta (han är ju bara tre veckor!) Snart tycker jag mer om honom än vad jag tycker om min bror =P
Jag hoppas stort på barnpassningsuppdrag innan min egna lille bebis kommer! (min mamma sa att det blir roligare att passa honom sen när han kan krypa/gå/prata och såntdär, och det var då jag insåg att den här graviditeten gjort något allvarligt med mig, för jag utbrast att jag vill passa honom NU när man får byta blöja och han är alldeles liten och antingen sover eller gråter. Jösses)

Idag börjar för övrigt vecka 23 för min egen del och den lille värstingen i magen väger över ett halvkilo! Det går väldigt fort faktiskt. Igår sparkade han (ja vi får kalla den han iaf) precis på naveln när jag låg i sängen halvt på mage, och eftersom täcket låg som en boll precis vid naveln så kändes det som om foten fortsatte ut ur naveln. Väldigt läskigt. Jag får högre sparkar nu än innan i alla fall. Jag kan däremot verkligen inte känna bebisens olika delar som de säger att man kan börja göra nu. Det får nog gå ett tag till innan dess känns det som.

Så nu ska jag ringa min käre bror och hoppas att jag kan fjäska till mig att få träffa Lille Ville idag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback