Hej och hå!

Ja herregud, att flytta är inte så lätt som man tror. Att flytta från två ställen, efter att under ca två månaders tid tillfälligt bott på ett av ställena fast med alla saker på andra ställen, är verkligen inte så lätt som man tror.
Igår började vi betala hyra så man får väl räkna att vi har flyttat så att säga. Ikväll ska vi försöka få vår säng från ikea levererad, trots att det kommer vara bäckmörkt eftersom vi inte har någon el i lägenheten. Imorgon tidigt tidigt ska jag åka ut till lägenheten för att få el. På lördag flyttar vi härifrån och på söndag från mitt förråd. Så hela nästa vecka kommer väl vara uppackning, och en jäkla massa slängande av mina saker, eftersom jag mest bara packade ner allt utan att tänka på att jag faktiskt kanske skulle flytta in i en rätt liten lägenhet och kanske inte skulle vilja ha kvar precis ALLLT!
Ska dock försöka åka förbi mitt förråd en sväng idag och en sväng imorgon och bara kolla så det inte är helt i oordning Det är ju packat till taket, men vad ska man göra =)
Idag har jag i alla fall varit grymt produktiv, trots att jag sov ut och klockan inte ens är tolv! Jag har: ringt och ändrat min hemförsäkring till att gälla för både mig och Sebbe, och på den nya adressen. Jag har ringt och fixat så vi ska få el imorgon (väldigt snabbt av dem faktiskt, att fixa på en dag). Jag har adressändrat för oss båda. Och jag som har så himla svårt för att ringa företag och sånt där känner mig väldigt stolt! =) Nu ska jag bara baka lite flytt-muffins, städa och fixa lite, och sen åka till förrådet och sen möta upp Sebbe på IKEA. Inte mycket kvar nu.

Och imorgon blir det väl även till att bygga ihop den där sängen. Åååh. Den underbara sängen! Ser verkligen fram emot att kunna sova normalt igen utan att behöva knö som en tok =)

Nu är det dags att fortsätta vara produktiv! =)

Kommentarer
Postat av: Hampus

Flyttmuffins! Det viktigaste av allt har du i alla fall inte glömt. Hoppas man får en imorgon.

Postat av: Lina

Jag bakade inga flyttmuffins tyvärr, det fanns inte tid till det. Men lagom till söndag, när det kommer slitas, ska det nog ha köpts ett och annat gott! =)

2007-11-23 @ 18:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback