lazy ass lina

Hej jag heter Lina och jag är en periodare. Jag kan träna hårt och äta nyttigt och sköta mig själv men så perioder så tar jag återfall och blir en jävla slöfock. Jag äter havregrynsgröt kanske en morgon i veckan, äter smörgåsar med ost, äter ostsås och pizza. Visserligen jobbar jag mycket nu, ännu mer än innan, och då har man ju mindre tid över till nyttig matlagning, träning osv, men det är fortfarande inte okej. Det tar inte många minuter att åtminstone koka havregrynsgröt på morgonen, och det finns ingen ursäkt till att ha ost istället för tofutti (som inte innehåller något kolesterol iaf) på mackan som åker med till praktiken. Det är dags för skärpning.

Som tur är så tror jag (jag uppfattade det så) att jag och en nära vän ska typ försöka vara lite nyttigare ihop och då är det ju alltid lättare. För annars, när man umgås, är det så lätt att det bara skenar iväg och man fikar och äter "gott" (dvs onyttigt) bara för man umgås med någon. Och det är ju ett välkänt faktum att om man är nyttig 50% av tiden så går de andra 50% också bättre.

Idag (tisdag, när den här bloggen påbörjades så smått) har jag inte riktigt varit nyttig, det vart havregrynsgröt till frukost och till morgonfikat på jobbet blev det iaf en relativt nyttig macka, men efter det så har det varit möten med ballerinakakor som fika, möten med bullkrans som fika osv. Inte helt perfekt, men jag tänker att jag kanske ska börja imorgon. Imorgon är en bra dag för onsdagar innehåller aldrig några kakiga möten eller sådär och så äter jag bambamat till lunch (jag är ju på en skola på onsdagar) och det är ju rätt nyttigt. Får passa mig för godiset på fritidsgården sen på kvällen bara, men det kan jag se som en prövning.

Tänker inte vara riktigt lika nitisk som under gillian-tiden heller, för det blev ju alldeles för mycket för mig att klara av. Men något slags mellanläge ska jag försöka nå. Och en onyttig dag i veckan får man tillåta sig om det ska hålla på lång sikt, även om de sex andra dagarna inte är makrobiotiska liksom.
Men godiset får ryka, blir det snacks någon kväll får det bli nötter. Naturella kan man ju äta när som helst, det är ju bara bra och saltade och rostade måhända vara jättefeta men det innehåller ju åtminstone NÅGOT vettigt och inte bara tillverkad skit full med E-ämnen liksom.
Pizzaätandet flera dagar i veckan (äter dock aldrig pizza när jag inte umgås med en viss person, du vet vem du är!) måste också upphöra. Det får vara pizza eller burger king på den onyttiga dagen, inte annars. Det finns ju massa god mat som är mycket nyttigare.

Vi får se hur det går med det nyttiga levernet. Jag är så stressad nuförtiden så jag hinner nästan inte alls träna och när man är stressad så blir det ju mycket små-ätande. Inte bra. Men det gäller att ha karaktär och kämpa lite!

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback