It's gonna be another shitty year - Nyårsuppdatering

Well hur har det då gått för mina nyårslöften. Kanske inte så jättebra.

När det gäller Gillian-käket så höll jag mig ganska bra till planen även om jag hade några mindre snesteg gällande typ en eller två frallor på jobbet och lite extra te med mjölk. Jag gick ner massa kilo dock, blev hela 6 kilo tillslut, och jag kände mig hälsosam å allt. Sen bakade jag kakor och gick upp två kilon igen, nästan iaf.
Nu har jag tränat lite mer igen (lördag, tisdag, onsdag, lördag, tisdag är senaste dagarna =P) och det känns väldigt bra, då kan jag äta en och annan kaka utan att må dåligt över det. Mycket har i alla fall förändrats och jag har fått upp ögonen för nyttiga alternativ, som hemmalagad pytt-i-panna med bara massa nyttiga rotfrukter, havregrynsgröt som frukost och sådär. Så nyttigare än innan är jag iaf! Och i tisdags köpte jag mitt årskort på sportlife! Så nyårslöfte nr 1 får väl räknas till en success!

Spanskaläsandet då. Nu blir det lite värre. Betalade dyra pengar för att läsa spanska och gick första lektionen. Det var skitsvårt men jag lärde mig mycket och var positiv till det hela. Veckan efter kunde jag inte gå eftersom det var möhippa för min svägerska och veckan därefter var bröllopet dagen innan så jag var helt slut på lördagen osv osv. Jag har helt enkelt inte haft tid vilket inte är konstigt med tanke på att jag jobbar sisådär 55h/vecka med praktik och extrajobb osv. Well, man kan inte hinna med ALLT.

Kulturfrämjandet (göra mer bildande aktiviteter var det väl) har det väl också gått sådär med. Jag har inte direkt kastat mig in i en värld av kulturella upplevelser, men jag har t.ex upptagit en del prenumerationer på tidskrifter som jag inte haft på ett tag och som jag uppskattar, t.ex Bang. Får fortsätta med kulturandet, även om gymmet verkar ta all min lediga tid nuförtiden. Nä, får se över det här!

Så nu vet ni, kära vänner, hur det går med mina nyårslöften. Och jag som säger att jag aldrig ljuger. HA! =P
 

Kommentarer
Postat av: El Skumpo de fantastico

Vätar fortfarande på den andra bloggen.

2007-03-22 @ 11:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback