challenge

Utmanad av Maria  REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Vet inte om det blir så knasigt men då jag är sjukt trött gör jag så gott jag önskar.

1.
Jag har varit full på en tentaskrivning. Inget jag gjort till en vana, men det var några år sedan nu och tentan var på en lördagmorgon tidigt och festen från kvällen innan pågick liksom lite längre än vad jag hade tänkt mig. Tentan blev i alla fall gjord och jag blev godkänd i kursen. Dock blev jag lite sen till tentan och satt och skakade mig igenom den. Vet inte hur jag blev godkänd heller då jag faktiskt hade missat att läsa allt relevant.

2.  Jag har tjuvåkt på spårvagnen (inte direkt häpnadsväckande), blivit kollad av en kontrollant och lyckats smita bötern genom att prata spanska och verka väldigt förvirrad. Även killen jag satt å pratade med på bussen trodde jag var spansk, vi hade en mycket intressant diskussion om La Liga. I alla fall så vet jag inte om kontrollanten var efterbliven och trodde jag var en okunnig turist eller om han bara tröttnade på mig eftersom jag verkade så tydligt efterbliven själv.

3. Förra hösten sökte jag en kurs på universitetet att läsa vid sidan av mitt vanliga program, då den var en av de valbara kurserna inom programmet som jag valt bort men ändå ville läsa. Jag kom inte in utan blev typ fjärde reserv. Jag tackade dock inte ja till min reservplats och blev alltså helt utan plats. Då mailade jag kursansvarig lärare som påstod att det inte fanns något hon kunde göra för det beslutet tas på högre ort, men efter lite tjat från mig så tjatade hon på högre ort och moi fick gå före kön och gå kursen. Fick högsta betyg i kursen sen. Gött.


4.
Min lärare i fjärde klass (bytte skola sen, konstigt nog =P) uttryckte tydligt att hon ansåg att min kropp hade intagits av djävulen och demoner. Det ni, det händer inte alla! Ring en excorist!!


5.
Jag har lite tvångssyndrom light. Jag kan inte sova med öppen dörr, öppna lådor eller öppna skåp/garderober. Sen är jag också rätt mesig och rädd för att vara själv och kan då ha svårt att öppna stänga dörrar på kvällen vilket i kombination kan innebära att jag blir rätt så fängslad i mitt sovrum hela kvällarna/nätterna. =)


6.
En utekväll som började med Liza och Gina om jag minns rätt så dracks det en del. Jag började med vodka och Liza började med tequila som hon shottade med saltgurka (testa aldrig det!!). Allt medan kvällens led funkade allt bra, speciellt som vi åkt in till stan å gått omkring en stund så var jag inte så himla fuller. Dock hamnade jag och Liza i Tuve hos en bekant och då jag blev uttråkad och det fanns en hel flaska tequila, citron å salt så drack jag shot efter shot (och en stor rom å cola å lite annat) tills allt svartnade. När jag vaknar nästa dag är jag hemma (wow) i min säng och har spytt blod över hela mig, min säng och mitt rum. Inte så jävla härligt. Tack och lov var mamma och pappa bortresta och min bror skulle iväg på dagen så jag kunde städa upp i min egen takt. Jag svor att aldrig mer dricka alkohol. Efter en timma svor jag att aldrig mer dricka sprit. Några timmar senare svor jag att aldrig mer dricka tequila och det löftet har jag i alla fall hållt i flera år nu! Den 'dagen efter' räddades för övrigt med kinamat, annars hade det nog aldrig funkat!

Då inte så många i min bekantskapskrets bloggar får jag nöja mig med att utmana tre bloggare.

Utmanade är:
Mållgan     Hampus     Deniz


Kommentarer
Postat av: kristnjov

Jag vet, jag har redan börjat skriva om MIN encounter med en busskontrollant i augusti. :) Den kommer kanske upp i kväll eller i morgon. För övrigt gick min tenta så bra den bara kunde gå!

Postat av: Lina

det glädjer mig verkligen att din tenta gick bra trots att du blev distraherad av två fyllon på väg hem från skolan! =)

2007-03-14 @ 22:29:16
Postat av: Maria

Den sista var naaasty!

2007-03-16 @ 21:25:26
URL: http://www.hos-emen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback