mitt första bloggande

Då var det dags att börja blogga lite. Precis som många andra har jag väl bloggat och skrivit "dagbok" och liknande på olika communitys men jag har aldrig haft någon riktig ordentlig blogg. Men nu! Nu är det minsann dags. Jag har faktiskt blivit mycket inspirerad av min gamla vän Maria som har en ypperligt bra blogg om sig själv, pyssel, matlagning, sin underbart söta lilla son och mycket annat på www.emen.blogg.se och då hon utlyst en stor utmaning efter nyår tänka jag väl lite att jag skulle delta (eftersom jag redan hade slagit vad med min sambo om något liknande =)) men har inte haft tid att blogga om det förrän nu.

Mitt nyårslöfte och min stora utmaning var att i åtta veckor klara av att följa matfascisten Gillian McKeiths kost (och självklart som alla andra, leva sundare, motionera mer, plugga bättre osv). Många känner säkert till Gillian McKeith från den brittiska versionen av "Du är vad du äter" och om man nu inte gör det kan man gå in på www.drgillianmckeith.com och spana in den hemska tortyr hon kallar mat.
Jag lovade mig själv också att en gång för alla bli riktigt bra på spanska innan jag glömmer alla mina färdigheter.
Detta har lett till att jag just nu idag har levt nio dagar i Gillians hårda regim och att jag också har anmält mig till lördagsskola i spanska fortsättningskurs. Allt detta samtidigt som jag snart påbörjar min praktik och med glatt humör ska utföra utredningar på barn och ungdomar inom socialtjänsten. Det blir nog inte lätt men jag ska klara det! =)

Nu ska jag nog fortsätta med den tenta som jag har rätt bråttom med och som är nyckeln till att överhuvudtaget kunna fortsätta framåt =)

puss!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hallå där va kul!
Tittar du också på 'Du är vad du äter'? Den är jäkligt bra fastän jag skulle nog inte BARA äta det där hon förslår, men man kan ju variera sej i alla fall!
Så du ska bli socionom? Heter det så?
Jag håller på att läsa en bok som heter "De bortglömda barnen" av Kathy Harrison, den handlar om en fostermamma och hennes fosterbarn. Den är väldigt inspirerande. Nästan så man vill bli fostermamma själv... men bara nästan!

Postat av: Lina

Du är vad du äter är jättebra, det har jag tyckt länge, jag har varit besatt nästan å köpt hennes böcker och allt. Men just nu HATAR jag henne. Om man inte bara gör lite som hon säger utan ALLT så får man typ äta vatten med löksmak varje dag. Helt vidrigt, inte undra på att man går ner.
Ja, jag ska bli socionom, ska bli jättekul. Jag ska börja praktisera på barn och ungdomsenheten med behandlande inriktning i tuve den 24e, ska bli hur kul som helst. Jag har också närt den där drömmen om att bli fostermamma, men som du säger, nästan! =)

2007-01-11 @ 18:42:50
Postat av: Hampus

Tokbra! Äntligen kan man ha lite aning om vad ens syster håller på med :) Blogga på!

2007-01-12 @ 16:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback