gillian oh gillian

ja jag får väl skriva mer detaljerat om hur det faktiskt går med mitt stora vad/nyårslöfte om att prova på gillian mckeith-metoden.
Jag känner mig faktiskt riktigt duktig. Jag följer hennes lagar så mycket jag absolut mänskligt kan (ja jag erkänner! jag har haft lite peppar på maten vid ett tillfälle! hjälp!) och även om jag är rejält trött på att alltid tänka på maten så är jag glad att det märks resultat. Det som ska bli absolut skönast är sedan när det är över och varje måltid inte måste planeras in i minsta detalj.
Men så som det förlöper nu är jag faktiskt väldigt nöjd med resultaten även om jag inte tror det hade varit hela världen att äta en eller annan macka. Det kanske mest positiva med en sån här sjukligt strikt kost är att man saknar inte choklad eller chips utan snarare helt normala saker som en ostmacka med sallad och paprika, vilket innebär att om man får återfall och 'gottar sig' så blir det inte så jäkla onyttigt =)

kiwis


Sedan vet jag inte om man kan säga att jag har jättemycket mer energi med den här kosten, men kanske... inte direkt så jag märker det för att jag bara sprudlar eller så.

har dock tränat en del i helgen. body pump som sagt igår. Kändes nästan ingenting imorse, självklart stel och med värk men inte värre än att jag kunde dansa loss till Tina Charles 'I love to love' (typ den bästa låten i världshistorien). Jag var glad och kände mig pigg och stark. Såhär på kvällen känner jag mig mest stel, ond och åttio år gammal.

Med vetskapen om att jag kommer vakna stel som en ilsket värkande pinne i morgon ska jag nu gå å lägga mig och titta på 'ER' innan det är dags att somna! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Angående energin så tror jag att du kommer känna dej trött och sliten ett tag eftersom din naturliga energikick kommer från mindre sunda och sockriga grejer. Nu får inte kroppen det och det märks väl. Men sen kommer den naturliga energin.
Nånting sånt! Hon har nog förklarat det i ett program nångång.
Du är duktig i alla fall... Är det för att du ska gå ner i vikt som du kör på den dieten? eller bara för skoj skull?

Postat av: Anonym

Hon är allt bra klok den där Gillian. Jag får helt enkelt hålla ut =)
Jag gör mest den dieten då jag slagit vad med Jonathan om att jag ska klara det, men samtidigt är det ju en bonus att jag går ner i vikt och känner mig mer hälsosam. Speciellt det där med hälsan tycker jag är viktigt, onödigt att bli sjuk och utsliten när man är 22 liksom.

2007-01-25 @ 17:27:51
Postat av: Lina

nu kom mitt namn inte med... hmm. konstigt. /Lina

2007-01-25 @ 17:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback